آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

مدودف خیال اسرائیل را درباره ایران راحت کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مدودف

نخست وزیر روسیه به رژیم صهیونیستی اطمینان داد که فروش تسلیحات پیشرفته اس ـ 300 به ایران منانع از گسترش روابط خوب مسکو تلاویو نخواهد شد.

 به گزارش خبرآنلاین وب سایت روزنامه «اسرائیل نشنال نیوز» نوشت: دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه به تلاویو اطمینان داده است که فروش سامانه دفاع هوایی اس ـ 300  این کشور به ایران، با رابطه خوب مسکو با اسرائیل تناقضی ندارد.

 

مدودف که قرار است روز دهم نوامبر به اسرائیل سفر کند، در مصاحبه با کانال دو تلویزیون این رژیم  گفت:« ما روابط بسیار خوبی با اسرائیل داریم و امیدواریم این روابط گسترش یابد.من به این خاطر است که به اسرائیل می آیم.ما با کشورهای دیگر یعنی ایران و کشورهای دیگر منطقه نیز رابطه داریم.»

 

نخست وزیر روسیه که فروش اس ـ 300 در زمان او به ایران ممنوع شد و در کشورش معروف به غربگرایی است در این مصاحبه همچنین اعتراف کرد که در تحریم های جهانی به رهبری آمریکا علیه ایران شرکت داشته است.

 

او افزود:« روسیه به تحریم ها علیه ایران ملحق شد و تا زمان امضای توافق هسته ای ایران، از فروش سلاح به تهران خودداری کرد. من به یاد می آورم که عملا در زمان نخستین دیدار من با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا وی گفت برنامه هسته ای ایران مهم ترین موضوع برای وی محسوب می شود.»

 

  به گفته مدودف،زمانی که توافق با ایران بدست آمد و تحریم ها لغو شد، روسیه شروع به اقدام در چارچوب واقعیتی کرد که اکنون وجود دارد. وی خاطر نشان کرد:«ما قطعا نمی خواهیم موجب بروز تنش شویم هر چند همچنین می خواهیم روابطی جامع با ایران داشته باشیم.قرار دادها با ایران در حوزه اقتصاد و نیز عرضه سلاح ها و محصولات نظامی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------