آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آينده برجام از نگاه ظريف



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ظريف

آينده برجام از نگاه ظريف: ظریف: در صورت عدم پایبندی دیگران ما گزینه های بسیاری داریم/ به نفع همه است به تعهدات برجام عمل کنند/ برجام یک توافق نامه چندجانبه است که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافق هسته ای میان ایران و 5+1 تنها تفاهمنامه میان ایران و آمریکا نیست بلکه سایر کشورها مثل چین و روسیه نیز این توافق نامه را امضا کردند.

به گزارش انتخاب؛ محمد جواد ظریف پس از دیدار و امضای سند همکاری با همتای اسلواکی خود در نشست مشترک خبری در خصوص بازگشایی سفارت ایران در اسلواکی گفت: با اسلواکی رابطه دیرینه داریم و از زمانی که جمهوری چک اسلواکی وجود داشت ما با شرکت های اسلواک ارتباط بسیار خوبی داشتیم. بعد از استقلال جمهوری اسلواکی نیز روابط بسیار خوبی با اسلواکی داشتیم.

 

وزیر امورخارجه ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین به خوبی نمایندگی می کند، اگر دولت ایران تصمیم به افزایش سفارتخانه ها بگیرد که یک تصمیم بیشتر اقتصادی است حتما اسلواکی هم در میان کشورهایی است که با توجه به سطح روابط، علاقه مند به حضور مستقیم تر در این کشور خواهیم بود.

 

وزیر امورخارجه گفت: فعلا امکان گسترش ما از طریق گفت و گوهایی که تا کنون داشتیم در حوزه سیاسی و اقتصادی وجود دارد. سفر رییس سازمان انرژی اتمی ایران قبل از من به این جا و همچنین دیگر سفرهای انجام شده زمینه های مختلفی برای روابط به وجود آورده است.

 

وی ادامه داد: اسلواکی 3.6 درصد رشد دارد و زمینه همکاری خوبی فراهم است و در حوزه های مختلفی می توانیم همکاری فناوری داشته باشیم.

 

وزیر امورخارجه گفت: در حوزه انرژی هسته ای اسلواکی توانایی ساختن نیروگاه را دارد. در برخی حوزه ها نیز ایران می تواند حضور پیدا کند و هم در حوزه فناوری و هم در حوزه اقتصادی و نفت و گاز زمینه های خوبی برای همکاری و سرمایه گذاری وجود دارد.

 

وزیر امورخارجه ضمن تشکر از دولت و ملت اسلواکی برای مهمان نوازی گفت: ما می توانیم همکاری های زیادی با یکدیگر  به خصوص در حوزه انرژی و ترانزیت داشته باشیم و تلاش می کنیم که محدودیت ها را در روابط میان دو کشور برداریم و امروز روابط بسیار موثر و دوستانه ای داشتیم.

 

ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره توافق هسته ای میان ایران و 5+1 پس از انتخاب ترامپ گفت: توافق هسته ای میان ایران و 5+1 تنها تفاهمنامه میان ایران و آمریکا نیست بلکه سایر کشورها مثل چین و روسیه نیز این توافق نامه را امضا کردند.

 

وی درباره آینده سوریه نیز گفت: بحران سوریه فقط راه حل سیاسی دارد و امیدواریم برخی کشورها نیز به این درک برسند و همگی با یک نگاه به مشکلات سوریه نگاه کنند تا بتوانیم به یک راه حل صریح برسیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------