آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

اوباما: به خاطر داشته باشید؛ برجام فقط بین ما و ایران نیست / چرا باید این توافق را تغییر دهیم وقتی درست اجرا می شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,  اوباما

اوباما: به خاطر داشته باشید؛ برجام فقط بین ما و ایران نیست / چرا باید این توافق را تغییر دهیم وقتی درست اجرا می شود / توجیه برهم زدن چنین توافقی دشوار است / به ترامپ گفتم فعالیت تبلیغاتی با رئیس جمهور بودن فرق دارد

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اولین کنفرانس خبری پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت باید پیروز انتخابات آزاد را بپذیریم. او گفت: «هشت سال پیش برخی از افراد من را دوست نداشتند اما به من احترام گذاشتند.»

 باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اولین کنفرانس خبری پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت باید پیروز انتخابات آزاد را بپذیریم. او گفت: «هشت سال پیش برخی از افراد من را دوست نداشتند اما به من احترام گذاشتند.»

 

به گزارش انتخاب، اوباما گفت به گمان او ترامپ باید به گروه ها و اقلیت ها پیام بدهد که کمپین انتخاباتی تمام شده و همه باید متحد شوند.

 

باراک اوباما هفته گذشته و به دنبال اعلام نتایج انتخابات و پیروزی ترامپ، میزبان دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب و ملانیا ترامپ بانوی اول آینده آمریکا در کاخ سفید بود. اوباما گفت در این دیدار به ترامپ گفت که «فعالیت تبلیغاتی با رئیس جمهور بودن فرق دارد.»

 

اوباما گفت که به گمان وی دونالد ترامپ در تلاش است تا به کشور و مردم خدمت کند. او گفت ترامپ مرد عمل است.

 

باراک اوباما درباره توافق اتمی ایران گفت «برخی منتقد آن بودند و می گفتند که ایران از آن پیروی نمی کند. چرا باید توافقی را که درست اجرا می شود تغییر دهیم.»

 

وی افزود: «توجیه به هم زدن توافقی که موثر بوده و مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شده، دشوار خواهد بود، به خصوص وقتی که گزینه جایگزین این باشد که ایران از زیر بار تمام تعهداتش بیرون بیاید و آزادانه به دنبال کسب سلاح هسته ای برود.»

 

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «همچنین به خاطر داشته باشید که این توافق فقط بین ما و ایرانی ها نیست. توافق بین ایران و گروه ۵ به علاوه یک - یعنی کشورهای دیگر از جمله برخی از نزدیک ترین متحدان ماست. اگر ما از برجام خارج شویم به معنای آن خواهد بود که باید کشورهای اروپایی، یا روسیه یا چین را که به توافق پایبند مانده اند تحریم کنیم.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------