آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نامه 11 کشور عربی خاورمیانه و شمال آفریقا علیه ایران به سازمان ملل



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سازمان ملل متحد

نمایندگان مصر و عمان در سازمان ملل متحد و نیز نماینده دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی در یمن نیز این نامه را امضا کرده اند.

 11 کشور عربی خاورمیانه و شمال آفریقا با ارسال نامه ای به سازمان ملل متحد با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به پیگیری سیاست های توسعه طلبانه در منطقه، ایران را به دخالت در امور داخلی کشور های عربی ونقض آشکار حاکمیت ملی آنها متهم کردند.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت " تایمز اسراییل " 11 کشورعربی در نامه ای که در تاریخ 27 اکتبر ( 18 روز پیش) به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ارسال کرده اند ، جمهوی اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم و گروه های جهادی متهم کرده و مدعی شده اند توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی تغییری در سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی پدید نیاورده است.

 

این کشورهای عربی در نامه خود مدعی شده اند: ایران همچنان به نقش منقی و مخرب خود در جهت بی ثباتی منطقه ادامه می دهد.

 

این نامه از سوی نمایندگان 11 کشور عربی در سازمان ملل امضا شده است.

 

نمایندگان کشورهای عربستان سعودی ، بحرین، اردن، مصر، کویت، مراکش، عمان، قطر، سودان، امارات متحده عربی و یمن این نامه را امضا کرده اند.

 

در این نام ادعا شده است: ما تاکید می کنیم که جمهوری اسلامی ایران کشور حامی تروریسم در منطقه است. از گروه حزب الله لبنان گرفته تا سوریه و از گروه حوثی ها در یمن گرفته تا هسته های تروریستی در بحرین، عراق ،عربستان سعودی و کویت و دیگر کشورها ،مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

این کشورها رهبران سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران را متهم به تلاش برای صدور انقلاب خود به دیگر کشورهای عربی منطقه کرده اند.

 

در این نامه آمده : متاسفانه از زمان امضای توافق هسته ای ما نه تنها شاهد کاهش مداخلات ایران در منطقه نیستیم بلکه مداخلات و حمایت ایران از تروریسم در منطقه افزایش یافته است.

 

" دیده بان سازمان ملل " که مقر آن در ژنو سوییس است از ارسال این نامه استقبال کرده و با صدور بیانیه ای گفته است این بسیار مهم است که کشورهای عرب مسلمان علیه سیاست های جمهوری اسلامی ایران چنین اظهار نظر می کنند.

 

گفتنی است کشورهای عربی امضا کننده نامه در حالی ایران را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کرده اند که بسیاری از این کشورها از جمله عربستان سعودی و قطر خود متهم ردیف اول حمایت از گروه های تکفیری در سوریه و عراق هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------