آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

تمدید 10 ساله قانون تحریم های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا



قانون تحریم های ایران پیش از منقضی شدن تا پایان سال جاری میلادی باید به تصویب مجلس سنا و امضای رییس جمهور آمریکا هم برسد.

 مجلس نمایندگان آمریکا قانون تحریم های ایران را برای مدت 10 سال دیگر تمدید کرد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز مجلس نمایندگان آمریکا دیروز با رای مثبت 419 نماینده دموکرات و جمهوریخواه در برابر تنها 1 رای مخالف، قانون تحریم های ایران را که در انتهای سال جاری میلادی منقضی می شد، برای مدت 10 سال دیگر نیز تمدید کرد.

 

این قانون که تحریم هایی را در زمینه سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران شامل می شود برای نخستین بار در سال 1996 و در دولت بیل کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا به تصویب کنگره رسیده بود.

 

قانون تحریم های ایران پیش از منقضی شدن تا پایان سال جاری میلادی باید به تصویب مجلس سنا و امضای رییس جمهور آمریکا هم برسد.

 

"اد رویس" رییس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که از حامیان این طرح بوده است گفته است منقضی شدن قانون تحریم های ایران بدون تمدید شدن آن در کنگره ، پس از توافق هسته ای سال گذشته با ایران حاوی این پیام می بود که واشنگتن دیگر با نقش مخرب ایران در منطقه خاورمیانه مشکلی ندارد.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مجلس نمایندگان آمریکا

گفتنی است بسیاری از نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه و برخی از همتایان دموکرات آنها می گویند باید به شمول قوانین تحریمی ایران افزوده شود. آنها می گویند باید دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران را به دلیل آنچه که " حمایت ایران از تروریسم " و "توسعه فعالیت های موشکی " ایران می خوانند ، به سیاهه تحریم های کنگره علیه ایران بیفزایند.

 

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا دیروز در جلسه خود یک طرح شفاهی را به منظور تحریم کشورهای حامی دولت بشار اسد در سوریه از جمله روسیه و ایران به دلیل " ارتکاب به جنایت جنگی" به تصویب رساندند.

 

جمهوریخواهان آمریکا پس از نزدیک به هشتاد سال در انتخابات هشتم نوامبر موفق به کنترل همزمان کنگره و کاخ سفید شده اند. آنها در انتخابات اخیر هم در مجلس نمایندگان و هم در مجلس سنا اکثریت کرسی ها را از آن خود کردند. پیش بینی می شود کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان تحریم های جدیدی را علیه ایران به مورد اجرا گذارد.

 

بسیاری از اعضای جموریخواه کنگره آمریکا  بر این باورند که توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی به دلیل اینکه تنها به امضای اوباما رسیده و به تایید نهایی کنگره نرسیده ، فاقد الزام قانونی در آمریکاست و رییس جمهور منتخب آمریکا می تواند تنiا با یک امضاء آن را لغو کند.

 

جمهوریخواهان کنگره و دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا درباره برجام نظر مشترکی داشته و این توافق را یک توافق بسیار بد دانسته اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------