آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چرا اعلام شد مخالفان طالبان حق فعالیت در ایران را ندارند؟

تهران بار دیگر نشان داده در عرصه سیاست خارجی نگاه درازمدتی به مساله همسایگان شرقی خود ندارد. همکاری‌های امنیتی سایه بر سایر موضوعات انداخته و بدون مشخص شدن چگونگی حل…

در مورد توافق اتمی بهتر است هماهنگ با اروپا و دیگران عمل کنیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,باب کورکر

باب کورکر، سناتور ارشد جمهوری‌خواه، که خود از مخالفان توافق اتمی بود، در مورد لغو فوری آن با روی کار آمدن دونالد ترامپ، ابراز تردید کرده؛ در عین حال می‌گوید بهتر است بر دقت و سخت‌گیری در اجرای آن افزود و اقدامات احتمالی را هماهنگ با متحدان اروپایی و دیگر کشورها انجام داد.

به گزارش  انتخاب ؛ سناتور کورکر، از جمله قانون‌گذاران آمریکایی‌ست که در جریان مذاکرات اتمی و توافق میان ایران و شش قدرت جهانی، همانند همه نمایندگان جمهوری‌خواه، به مخالفت با آن پرداخت. او به عنوان رئیس کمیته سیاست خارجی سنا، نفوذ و نقش بیشتری در بیان مخالفت‌ها داشت.

 

این نماینده ارشد مجلس سنای آمریکا، اکنون در مورد لغو برجام، فورا و پس از ورود ترامپ به کاخ سفید ابراز تردید می‌کند و می‌گوید «به نظر من نقطه شروع باید این باشد که آن‌ها (دولت ایران) را مجبور کنیم شدیدا (به اجرای توافق اتمی) پایبند بمانند. و فکر می‌کنم چیزی که باید در ذهن داشته باشیم این است که، اروپایی‌ها و دیگران را در این جریان همراه خود نگه داریم».

 

کورکر به شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفته است «ما همین الان هم پول‌هایی که در کشورهای دیگر بود را آزاد کرده‌ایم و وسیله نفوذ اکنون در دست آن‌ها (تهران) است».

 

سناتور کورکر در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز می‌گوید به نظر او، ترامپ در همان اول کار توافق اتمی را کنار نخواهد گذاشت، بلکه باید به ایجاد اجماع با دیگر کشورها در مورد نقض توافق اتمی از سوی ایران دست بزند.

 

کورکر تاکید کرده این توافق، توافقی بین ایران، سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز به شمار می‌رود و ایالات متحده، یکی از امضاءکنندگان آن است.

 

نام باب کورکر، در میان نامزدهای احتمالی به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده مطرح شده بود؛ در کنار کسان دیگری مانند جان بولتون و رودی جولیانی.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------