آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وال استریت ژورنال: اوباما پیش از ترک کاخ سفید توافق هسته‌ای را محکم می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , اوباما

کارشناسان معتقدند "باراک اوباما" تا پیش از اتمام دوران ریاست جمهوری، توافق هسته‌ای ایران را لازم‌الاجرا خواهد کرد.

 پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: یک مقام آگاه در کاخ سفید اعلام کرده است "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا و دولت وی در حال بررسی طرحی هستند تا پیش از پایان دوران ریاست جمهوری توافق هسته‌ای ایران را خدشه‌ناپذیر کند.

 

به گزارش باشگاه  خبر نگاران ؛ وال استریت در ادامه این گزارش نوشت: صحبت‌های جنجالی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا، درباره توافق هسته‌ای ایران و وعده او درباره پاره کردن این توافق، نگرانی زیادی را در میان کابینه اوباما بوجود آورده است. به نظر می‌رسد با ورود ترامپ به کاخ سفید، مسیر ناهمواری در پیش روی توافق هسته‌ای قرار بگیرد و اوباما در آخرین ماه ریاست جمهوری مجبور به انجام اقدامی فوری در جهت حفظ توافق هسته‌ای در دولت جدید آمریکا است. 

 

اقداماتی که اوباما می‌تواند برای حفظ توافق هسته‌ای انجام دهد، برداشتن گام‌هایی در اعطای مجوزهای تجاری و بازرگانی به بنگاه‌های اقتصادی آمریکا و برداشتن بخش دیگری از تحریم‌های اقتصادی ایران است. 

 

این مقام آگاه در کاخ سفید اعلام کرد بررسی طرح الزام‌آور کردن توافق هسته‌ای ایران پیش از آنکه ترامپ به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود، آغاز شده بود. مقامات آمریکایی به خوبی می‌دانند اقداماتی نظیر آنچه نام برده شد برای محافظت از توافق هسته‌ای و ممانعت از برهم زدن آن کافی نیست. به همین دلیل برای رسیدن به راهکاری قانونی و الزام‌آور در جهت حفظ توافق هسته‌ای تلاش می‌کنند.

 

وال استریت ژورنال در پایان نوشت: اگر ترامپ در برهم زدن توافق هسته‌ای با موانع قانونی مواجه نشود و بتواند به راحتی آن را ملغی کند، مسئولیت این ماجرا به عهده باراک اوباما خواهد بود زیرا وی نتوانسته است توافقی را که خود برای رسیدن به آن تلاش کرد، حفظ کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------