آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ژنرالی که ایران را «تهدیدی جدی تر از داعش» می داند، وزیر دفاع آمریکا می شود / دونالد ترامپ: متیس، ژنرال ژنرال هاست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ترامپ

ژنرال جیمز متیس ۶۶ ساله که در میان نظامیان آمریکایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و بسیار محبوب است، روز شنبه در باشگاه گلف دونالد ترامپ در ایالت نیوجرسی با ترامپ دیدار و گفت‌وگویی طولانی داشته‌است.

 جیمز مَتیس، ژنرال بازنشسته آمریکایی که از منتقدان دولت باراک اوباما به شمار می‌رود و ایران را «تهدیدی جدی‌تر از داعش» برای صلح در خاورمیانه می‌داند، هم‌اینک گزینه اصلی دونالد ترامپ برای تصدی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است.

 

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، این ژنرال ۶۶ ساله که در میان نظامیان آمریکایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و بسیار محبوب است، روز شنبه در باشگاه گلف دونالد ترامپ در ایالت نیوجرسی با ترامپ دیدار و گفت‌وگویی طولانی داشته‌است.

 

ترامپ که در روزهای آخر هفته با شماری از حقوق‌دانان، سیاست‌مداران و فعالان اقتصادی پشت درهای بسته دیدار کرده، در توئیتر خود دربارهٔ تصمیم‌هایی که دربارهٔ تعدادی از اعضای کابینه خود داشته خبر داد.

 

وی، جیمز مَتیس را «ژنرال ژنرال‌ها» توصیف کرده و افزوده که دیدار با او «بسیار تأثیرگذار» بوده است.

 

مَتیس از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده را برعهده داشت مشغول فعالیت بود و فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان را نیز به عهده داشته است.

 

وی که از فرماندهان پنتاگون در حمله به افغانستان و عراق بود، پیش‌تر از ایران به عنوان «تهدیدی جدی‌تر از داعش» برای صلح در خاورمیانه نام برده بود.

 

به گزارش هفته‌نامه «واشینگتن اکزماینر» متیس در ماه آوریل سال جاری طی سخنرانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل در واشینگتن گفته بود: که «ایران از حکومت اسلامی [داعش] برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. به نظر من، داعش چیزی نیست جز یک بهانه برای ایران تا بتواند به شرارت خود ادامه دهد. ایران دشمن داعش نیست بلکه آشوبی که داعش در منطقه ایجاد می‌کند بسیار به نفع ایران است.»

 

وی افزوده بود: «بگذارید یک پرسشی را مطرح کنم تا به آن فکر کنید. کدام کشور را در خاورمیانه می‌توانید به عنوان تنها کشوری نام ببرید که داعش به آن حمله نکرده؟ ایران. و مطمئنم که این امر اتفاقی نیست.»

 

مایک پنس، معاون منتخب دونالد ترامپ، روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، سابقه فعالیت نظامی مَتیس را «افسانه‌ای» خواند.

 

راینس پریباس، رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید که از سوی ترامپ به این سمت منتصب شده نیز در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی، شانس مَتیس برای انتصاب به عنوان وزیر دفاع آمریکا را بسیار بالا دانسته است.

 

وی گفته که ترامپ «عاشق» فرماندهانی چون مَتیس است.

 

جیمز مَتیس که سال‌ها بر نیروهای نظامی آمریکایی از محدوده وسیعی از شاخ آفریقا تا آسیای مرکزی و خاورمیانه نظارت داشته، در میان دموکرات‌ها هم فردی خوشنام به شمار می‌رود.

 

قرار است امروز دوشنبه (اول آذر) اخباری دربارهٔ گزینه‌های ترامپ برای کابینه او منتشر شود.

 

از میان گزینه‌های مطرح در ترکیب دولت بعدی آمریکا، نام افراد دیگری چون میت رامنی و رودی جولیانی، برای وزارت خارجه نیز به چشم می‌خورد.

 

میت رامنی، نامزد پیشین ریاست جمهوری و رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، هر دو از منتقدان سیاست‌های دولت باراک اوباما در قبال ایران هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------