آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

جدال بر سر ابوطالبی به کجا می انجامد؟ / واکنش سازمان ملل به اختلاف ایران و امریکا



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جین ساکی


اخبار سیاست خارجی - ویزاندادن به ابوطالبی تأثیری در مذاکرات ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه عدم صدور ویزا برای نماینده پیشنهادی ایران تأثیری در مذاکرات هسته‌ای ندارد، اعلام کرد که نمی‌توان تأثیر احتمالی آتی آن را پیش‌بینی کرد.

به گزارش تسنیم، جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر تأثیر احتمالی عدم صدور ویزا برای نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل ضمن رد چنین احتمالی گفت: "همانگونه که می‌دانید، این بحث که در عرصه عمومی جاری است، تأثیری بر مذاکرات [هسته‌ای] نگذاشته است."

وی در ادامه گفت که نمی‌تواند درباره تأثیر آتی این اقدام  بر مذاکرات هسته‌ای هیچ نوع پیش‌بینی ارائه کند.

ساکی در پاسخ به سؤالی درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در مورد صادرات نفت ایران در ماه‌ها گذشته گفت: "انتظار داریم میانگین نفت صادراتی ایران در دوره شش ماهه [بر اساس آنچه در فکت‌شیت کاخ سفید بیان شده] بالغ بر 1 میلیون بشکه باشد."

آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داده است که ایران در ماه فوریه 1/65 بشکه نفت صادر کرده است و این روند احتمالا در ماه جاری میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تشریح دلایل افزایش صادرات نفتی ایران گفت: "صادرات ایران به سوریه یکی از دلایل افزایش این ارقام است. آنچه مهم است این است که ایران از این نفت پولی دریافت نمی‌کند. بنابراین، اغلب شما این ارقام را می‌بینید اما در درآمدهای ایران لحاظ نمی‌شوند... علاوه بر این زمستان نیز دوران اوج فروش نفت است."

"علاوه بر این، در ارقام صادراتی معمولا مشتقات و نفت خام ترکیب می‌شوند و این امر موجب پدیدار شدن نوساناتی در ارقام می‌شود. برای ما آنچه مهم است صادرات نفت خام می‌باشد. بنابراین در بررسی میزان میانگین نفت صادراتی در شش ماه مورد توافق این فاکتورها را نیز در نظر می‌گیریم."

جی ساکی در ادامه بار دیگر تأیید کرد که تهیه پیشنویس توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در دستور کار دور بعدی مذاکرات قرار دارد.

یک مقام ایرانی نیز پیشتر در مصاحبه با رویترز اعلام کرده بود موضوع عدم صدور روادید برای فرستاده ایران در سازمان ملل از سوی دولت آمریکا تاثیری بر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی نخواهد داشت.

 

 ----------------------------------

سخنگوی سازمان ملل: ویزا ندادن به ابوطالبی به ما ربطی ندارد ولی امیدواریم تهران و واشنگتن توافق کنند

سخنگوی سازمان ملل گفت که سازمان ملل امیدوار است مساله روادید نماینده ایران برای ورود به خاک آمریکا بین واشنگتن و تهران به صورت دوجانبه حل و فصل شود.

به نقل از شینهوا، سخنگوی سازمان ملل گفت که سازمان ملل امیدوار است مساله روادید نماینده ایران بین آمریکا و ایران به صورت دوجانبه حل و فصل شود.

استفان دوجاریچ در یک کنفرانس خبری در زمینه جلوگیری از ورود نماینده ایران به امریکا توسط دولت این کشور گفت: این یک موضوع دوجانبه بین ایران و آمریکا است و سازمان ملل امیدوار است به صورت دوطرفه حل و فصل شود.

او گفت: سازمان ملل تا کنون رسما به این موضوع نزدیک نشده است و آن را مورد بررسی قرار نداده است.

براساس این گزارش، طبق توافق سازمان ملل با کشور میزبان، آمریکا متعهد است که برای همه افرادی که به مقر سازمان ملل دعوت میشوند ویزا صادر کند.

دولت آمریکا شب گذشته اعلام کرد که نمی‌تواند برای حمید ابوطالبی نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل ویزا صادر کند.

سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش از این از رئیس جمهوری آمریکا خواسته بودند که از صدور ویزا برای آقای ابوطالبی به دلیل شرکت در اشغال سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ جلوگیری کند.
 اخبار سیاست خارجی - تسنیم،قارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------