آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. به گزارش ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو…

گاردين: نظر سياسيون ايران در مورد روي كار آمدن ترامپ چيست؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,تحولات سیاسی

گاردين نوشت: ایرانی ها تحولات سیاسی را اغلب با جوک و شوخی قابل تحمل می کنند. قدرت گرفتن دونالد ترامپ هم باعث شده مقایسه هایی با محمود احمدی نژاد صورت بگیرد که طی هشت سال ریاست جمهوری او روابط ایران و آمریکا رو به وخامت گذاشت.

به گزارش انتخاب؛ از اعضای کابینه ترامپ از مایکل فلین مشاور امنیت ملی، تا مایک پامپئو گزینه مدیریت سی آی ای، تصویر امیدوارکننده ای برای آینده برجام به دست نمی آید. اما سیاسیون در تهران نگاهی متفاوت دارند. علی مطهری نماینده مجلس ایران می گوید ریاست جمهوری ترامپ به نفع ایران است زیرا دموکرات ها «با پنبه سر می برند.»

 

ناصر هادیان استاد دانشگاه تهران معتقد است: «به باور عده ای در ایران پایین بودن اعتبار بین المللی ترامپ و غیرقابل پیش بینی بودن عملکردش می تواند امری مثبت باشد. با توجه به مواضع او در برابر پوتین و سوریه این بحث در ایران در گرفته است که شاید واقعا ترامپ برای ایران بد نباشد. ترامپ یک عمگلرا است و روشن نیست که آیا پشت صحنه با ایران به توافقی خواهد رسید یا نه».

 

دولت روحانی اما نگران سرنوشت برجام است. به باور هادیان بعید است ترامپ توافق هسته ای را پاره کند.

 

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه، می گوید تغییر عمده ای در کوتاه مدت در ارتباط با برجام رخ نخواهد داد: «ترامپ فقط می تواند برای آمریکا تصمیم بگیرد. اروپایی ها نمی خواهند برجام لغو شود.»

 

به باور يك مشاور پیشین وزارت خارجه بریتانیا، ترامپ به تندروها کمک خواهد کرد تا به روحانی و حامیان ایده تعامل با جهان بیرون ثابت کنند که دوستی بین این دو در کار نخواهد بود.»

 

ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا، معتقد است: «اگر ترامپ در حوزه سیاست خارجی و توافق هسته ای اقدامات جدی را در پیش بگیرد، شانس پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با چالش هایی روبرو خواهد شد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------