آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

کری: توافق هسته ای ایران الگویی برای حل و فصل مشکلات لیبی ، سوریه و یمن است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,توافق هسته ای ایران

جان کری وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که روشی که برای حل و فصل مساله اتمی ایران به کار گرفته شد، الگویی است که می تواند برای حل و فصل مسائل دیگر در لیبی، سوریه، یمن و تمامی کشورهای خاورمیانه نیز به اجرا گذشته شود.

 به  گزارش  ایرنا  ؛رسانه های غربی اعلام کردند، کری که در کنفرانسی در ایتالیا برای بحث و تبادل نظر درباره مسائل جاری در کشورهای حوزه دریای مدیترانه صحبت می‌کرد، یادآور شد که جهان در حال پیشرفت است و توافق هسته‌ای با ایران، که به گفته او یکی از بزرگترین چالش‌ها را در خاورمیانه از میان بر داشت، گواهی بر این پیشرفت و همگونی جهانی است.

 

کری گفت یادتان باشد که یک برنامه هسته‌ای شتاب گیرنده زمانی نه چندان دور در ایران در حال اجرا بود و تنها چند ماه فرصت می خواست که به توانایی تولید بمب اتمی دست یابد.

 

وی ادامه داد : توافق هسته ای، تمامی مسیرها را برای تولید سلاح اتمی حتی در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای، مسدود کرد . همزمان فرصت های اقتصادی برای مردم ایران باز شد و اکنون ایران شاهد رشدی 4 درصدی است.

 

کری گفت که هیچ کس قول نداده بود که تمامی مشکلات با ایران حل و فصل می‌شود. اما حقیقت این است که توافق رعایت شده است.

 

وی اضافه کرد ، دستاورد گفت‌وگو با ایران الگویی است که در صورت اجرا، چشم انداز حل مشکلات در لیبی ، سوریه ، یمن و دیگر کشورهای خاورمیانه را روشن تر می‌کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------