آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ظریف: روابط تجاری ایران و هند فراتر از انرژی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ظریف

'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرصت های اقتصادی و تجاری ایران و هند تصریح کرد روابط تجاری و بازرگانی دو کشور فراتر از نفت و گاز و انرژی است.

 به گزارش ایرنا، 'ظریف' روز شنبه در نخستین برنامه از سفر به دهلی نو در همایش اقتصادی ایران و هند افزود:اقتصاد ایران و هند به عنوان بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده انرژی، مکمل یکدیگر است.

 

وی با اشاره به عزم ایران برای گسترش روابط با هند تصریح کرد ایران هرگز همکاری هند را در دوران دشوار تحریم ها فراموش نمی کند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به تعهد ایران برای توسعه همکاری و تجارت با هند خاطرنشان کرد هند باید زمینه تسریع تجارت میان دوکشور را فراهم کند.

 

وی، چابهار را زمینه مناسبی برای همکاری دو کشور دانست و اظهار کرد سرمایه گذاری در چابهار نه تنها برای ایران و هند بلکه برای تمامی منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

ظریف، چابهار و کریدور شمال و جنوب را باعث رونق اقتصادی منطقه دانست و خاطرنشان کرد چابهار می تواند هند را به افغانستان،آسیای میانه ، روسیه و اروپا متصل کند.

 

وی با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی عظیم بین ایران و هند تصریح کرد روابط دو کشور باید هرچه سریعتر توسعه یابد.

 

'غلامرضا انصاری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو نیز در این همایش با اشاره به حفظ روابط ایران و هند در دوران تحریم ها خاطرنشان کرد روابط دو کشور با رفع موانع و تحریم ها می تواند به سرعت توسعه یابد.

 

وی با بیان اینکه نفت هم اکنون بخش زیادی از مبادلات دوکشور را به خود اختصاص داده است افزود:میزان واردات نفت هند از ایران به میزان قبل از تحریم ها رسیده است .

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با اشاره به سرمایه گذاری هند در چابهار خاطرنشان کرد چابهار می تواند زمینه رونق ایران ،هند وکشورهای منطقه را فراهم کند.

 

وی،کریدور شمال و جنوب را از دیگر طرحهای دیگر عنوان و تصریح کرد با استفاده از این کریدور هند می تواند کالاهای خود را با هزینه کمتری به افغانستان ،آسیای میانه ،قفقاز ، روسیه و اروپا صادرکند.

 

نشست اقتصادی وبازرگانی ایران و هند روز شنبه با حضور وزیرامور خارجه کشورمان ، وزیر نفت و گاز طبیعی هند ،روسای اتاق های بازرگانی ، بانک ها ، مقامات صنعتی ، بازرگانی و علمی دوکشور در دهلی نو برگزار شد.

 

وزیر امورخارجه که صبح امروز برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا وارد دهلی نو شده است را یک هیات 70 نفری شامل روسای 38 شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی ،15 شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد همکاری های علمی و فن آوری وهشت بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی ، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات های تجاری وشرکت در همایش های مشترک اقتصادی میان ایران ،هند ،چین و ژاپن همراهی می کنند.

 

سخنرانی در بنیاد تحقیقاتی و صاحبان فکر هند، دیدار با مقامات عالیرتبه هند و گفت وگو در خصوص مسائل دوجانبه و چند جانبه و سخنرانی درکنفرانس قلب آسیا از جمله برنامه های وزیر امور خارجه در سفر به هند عنوان شده است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه به دعوت وزرای خارجه چین وژاپن عازم شرق آسیا می شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------