آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر دفاع ترامپ: من بودم، برجام را امضاء نمی‌کردم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , وزیر دفاع ترامپ

وزیر دفاع منتخب ترامپ می‌گوید در خلال مذاکرات هسته‌ای، عملیاتی شدن تهدیدهای نظامی و تبدیل گزینه‌های روی میز به یک جنگ واقعی، برای کسی باورپذیر نبود.

 به گزارش فارس، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع منتخب «دونالد ترامپ» در مصاحبه‌ای به حال و هوای واقعی نظامیان آمریکا در خلال مذاکرات منتهی به صدور بیانیه برجام پرداخته است.

 

مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایرانی بارها در مقام انتقاد از مخالفان برجام گفته‌اند که این سند 7 جانبه، خطر جنگ را از ایران دور کرده است.

 

حالا اما گزینه ترامپ برای تکیه بر کرسی وزارت دفاع که اتفاقا به نظامی‌گری و خشونت مشهور است و گفته می‌شود بخاطر مواضع تند ضدایرانی از کار برکنار شده، می‌گوید از این خبرها نبوده است.

 

ژنرال متیس در خصوص برجام گفته که «من دوبار این سند 156 صفحه‌ای را خواندم؛ می‌تواند نتیجه خوبی (از آن مذاکرات) برای ما (آمریکایی‌ها) باشد اگر چه اگر من بودم، آن را امضاء نمی‌کردم.»

 

جیمز ماتیس در خصوص گزینه نظامی که آمریکایی‌ها بارها از «روی میز» بودن آن سخن می‌گفتند هم حرف زده و گفته: «در طی مذاکرات ایران، گزینه نظامی یک گزینه باورپذیر نبود.»

 

ژنرال پیر البته منظورش از «باورپذیری»، باور کردن واقعی بودن این تهدید برای مذاکره‌کنندگان و شاید نظامیان آمریکا است.

 

جیمز ماتیس در این مصاحبه، از ناتوانی آمریکا برای فشار بر ایران هم به صراحت سخن گفته و گفته که بشار اسد با استفاده از سلاح شیمیایی، از «خط قرمز» گذشت و چون آمریکا در همان زمان اقدام نظامی علیه دمشق نکرد، اهرم فشار خود علیه ایران را از دست داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------