آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف: هیچ سقفی در ارتقای روابط ایران و چین وجود ندارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ظریف

محمد جواد ظریف عصر امروز به وقت محلی در نشست مشترک تجار ایرانی و چینی در پکن گفت : هیچ سقفی در ارتقاء روابط دو کشور وجود ندارد.

 به گزارش خبرآنلاین، دكتر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان در نشست مشترك تجاری با حضور كارآفرينان، سرمايه گذاران، نمايندگان بانك هاي تجاری، شركت هاي فنی و حرفه ای ايران و چين بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو كشور تاكيد كرد.

 

دكتر ظريف در این‌ نشست، روابط ايران و چين را راهبردي خواند و افزود: چین و ايران شرکای تجاری قابل اعتمادی برای هم هستند.

 

 هیچ سقفی در ارتقای روابط ایران و چین وجود ندارد

به گزارش ایسنا ، وزیر امور خارجه  کشورمان در سخنان کوتاهی در این نشست  اقتصادی در  ابتدا سخنان خود با سپاسگزاری از نمایندگان ایران و چین از برگزاری این همایش  تصریح کرد: روسای جمهور دو کشور در سفر تاریخی شی جی پینگ، رییس‌جمهور چین به ایران تصمیم گرفتند که روابط تاریخی خود را با توجه به ظرفیت‌های موجود به یک اشتراک راهبردی تبدیل کنند و این نشان دهنده عزم دولت‌های دو کشور برای تقویت روابط است.

 

 این دیپلمات برجسته کشورمان که در سفر های اخیر منطقه‌ای‌اش تعدادی از تجار او را همراهی می‌کنند، ادامه داد: موتور توسعه روابط ایران و چین دوستانی هستند که در این جلسه حضور دارند و ما وظیفه داریم که فعالیت‌های آن‌ها را تسریع بخشیم.

 

 ظریف تصریح کرد: من اعلام می‌کنم که ما چین را شریک راهبردی ایران می‌دانیم. چین دوست ما در شرایط دشوار بوده است و یقین داریم که روابط دو کشور بهتر از این هم ادامه خواهد یافت.

 

وی با بیان این که ایران هم یک شریک مطمئن و امن برای چین است و شما بازاری را در  ایران پیدا نمی‌کنید که سودآور برای سرمایه‌گذاری نباشد. افزود: در این وضعیت باید دیدگاه‌های راهبردی دو کشور را هم  نیز اضافه کنیم که  با یک دیدگاه به آینده جهان می‌نگرند و با سیاست «برد- برد »به مسائل بین المللی توجه می‌کنند .

 

 وی  به ابتکار رییس‌جمهور چین در احیای جاده ابریشم به شکل جدید و روزآمد با عنوان ایجاد « یک کمربند  یک راه »اشاره کرد، گفت: ما به یک آینده بسیار روشن در روابط ایران و چین نگاه می کنیم.

 ظریف تاکید کرد: امیدوارم که روابط دو کشور با توجه به این سفرها ارتقا پیدا کند  و با تلاش همکاران ما مشکلاتی از جمله مسائل  بانکی و ویزا حل شود .

 

 وی در پایان خطاب به بازرگانان و تجار  ایرانی و چینی تاکید کرد: هیچ سقفی در ارتقاء روابط دو کشور وجود ندارد  و شما هستید که پایه‌گذار روابط دو کشور و توسعه آن هستید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------