آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بلومبرگ: نتانیاهو خود را برای دوری جدید از حمله به برجام آماده می کند / «می خواهم با ترامپ صحبت کنم تا ببینیم برای این توافق بد چه باید بکنیم»



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نتانیاهو

بلومبرگ نتانیاهو در شرایطی که تنش ها رو به افزایش است خواهان بحث درباره ایران با ترامپ است

 بلومبرگ نوشت: نخست وزیر اسرائیل خود را برای دور جدید حمله به توافق هسته ای ایران با روی کار آمدن ترامپ آماده می کند.

 

به گزارش  انتخاب  ؛ رییس جمهور منتخب آمریکا توافق هسته ای ایران را بارها بدترین توافق تاریخ و فاجعه بار خوانده و در نظر دارد منتقدترین شخصیت ها به توافق هسته ای را نظیر ژنرال بازنشسته ارتش جیمز متیز به عنوان وزیر دفاع خود انتخاب کند.

 

علاوه بر این تنش ها مجلس سنای آمریکا هفته گذشته به تمدید تحریم های ایران برای مدت ده سال رای داد و این امر خشم مقامات ایران را در پی داشت.

 

نتانیاهو که بارها در عموم و در خفا به دولت اوباما نسبت به توافق هسته ای هشدار داده بود روز یکشنبه گفت ایران به واسطه توافق هسته ای قدرتی تهاجمی تر شده است و این قدرت رو به افزایش است. او گفت در آینده در نظر دارد در این باره با ترامپ صحبت کند و ببیند برای این توافق بد چه باید کرد. نتانیاهو این ادعاها را در کنفرانسی در واشنگتن بیان کرده است.

 

افرادی که با نحله فکری نخست وزیر اسرائیل آشنایی دارند میگویند او انتظار دارد در این توافق تغییراتی حاصل شود از این طریق با ایران سخت گیرانه تر برخورد شود و این شامل فعالیت های ایران خارج از توافق هسته ای شامل برنامه های موشکی ایران و حمایت این کشور از گروه های مقاومت است. ترامپ و نتانیاهو بعد از انتخابات آمریکا تلفنی با هم صحبت کرده اند و نتانیاهو گفته ترامپ از او برای آمدن به آمریکا در اولین فرصت دعوت به عمل آورده است.

 

ترامپ موضع گیری خصمانه ای نسبت به توافق هسته ای داشته و گفته این توافق را نابود یا بازبینی خواهد کرد. هر گونه تغییر در توافق هسته ای نیاز به اتفاق نظر ایران و سایر کشورهای امضا کننده برجام دارد اما دولت ترامپ میتواند به طور یک جانبه این توافق را فسخ و تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند.

 

در یک نظر سنجی تلفنی از 500 اسرائیلی 58 درصد اسراییلی ها گفتند ترامپ این شانس را دارد که توافق را نابود کند .

 

بر اساس توافق هسته ای در ازای محدودیت در برنامه هسته ای ایران تحریم های بین المللی مرتبط با این تاسیسات لغو شد اما تحریم های حقوق بشری به قوت خود باقیست. این توافق به ایران برای اعتماد سازی و تنش زدادی در جهان و ارتباط مجدد با بازارهای جهانی و فروش نفت کمک کرده و حسن روحانی را در مقابل سیاست مداران مخالف او و مخالف توافق هسته ای تقویت کرده است.

 

روحانی روز یکشنبه رای سنای آمریکا برای تمدید قاعده تحریم های ایران را نقض آشکار توافق هسته ای خواند و از باراک اوباما خواست که جلوی اجرایی شدن این قانون را بگیرد. بیش از 260 نماینده ایران از روحانی خواستهاند که اقدام متقابلی در مقابل این حرکت آمریکا داشته باشد.

 

در حالی که اوباما از بسیاری از تحریم های ایران تحت برجام چشم پوشی کرده است رهبران کنگره می گویند تمدید این تحریم ها اهرم فشاری در دست آمریکا خواهد بود که ایران را به پایندی اش به برجام مجبور میکند. اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید گفته که این لایحه هیچ تاثیری بر توافق هسته ای نخواهد داشت و انتظار میرود اوباما این لایحه را امضا کند.

 

انتخابات ترامپ جمهوری خواهان را در مخالفتشان با توافق تقویت کرده. نمایندگان مجلس نمایندگان نیز به مسدود سازی فروش ولیزینگ بویینگ به ایران رای داده اند. بویینگ اوایل سال قراردادی را برای فروش 109 هواپیمای مسافربری به ارزش 25 میلیارد دلار امضا کرده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------