آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رویترز: ایران چطور در نبرد موصل طرح «نعل اسب» را لغو و نقشه موفقیت امیر خود را اجرا کرد؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , حمله به داعش

رویترز نوشت: در روزهای اولیه حمله به داعش در موصل، ایران موفق شد با فشار به عراق طرح نبرد را تغییر دهد.

 به گزارش  انتخاب ؛ استراتژی اصلی نیروهای عراقی بستن اطراف موصل به شکل نعل اسب بوده است، یعنی مسدود کردن سه جبهه و باز گذاشتن جهت چهارم که در غرب شهرستان موصل قرار دارد. این مدل، برای پس گرفتن چند شهرستان عراق از شبه نظامیان تندرو در دو سال گذشته مورد استفاده بوده است. اما گفته می شود ایران با تغییر این روش مقدمات پیروزی را فراهم کرده است. 

 

هم اکنون تروریست های داعش در موصل از چهارطرف محاصره شده اند. به گفته کارشناسان، ایران اجازه نداده آنها به سوی سوریه فرار کنند؛ به همین خاطر تروریست ها به دلیل نداشتن راه فرار تا آخرین نفس می جنگند. یکی از مقامات کرد مدعی است که طرح اولیه جنگ به این صورت بود که در قسمت غربی منطقه ای را برای فرار تروریست ها ایجاد کنیم تا بتوانند از طریق آن فرار کنند اما نیروهای حشد الشعبی با اصرار بر بستن تمام راه های خروجی، باعث لغو ایده اولیه شدند. 

 

از سوی دیگر نیز شنیده می شد که حزب الله لبنان که متحد ایران در نبرد سوریه است، نسبت به فراری دادن نیروهای داعش از موصل به سمت غرب و سرازیر شدن آن ها به جبهه سوریه هشدار داده بود. ایران تنها کشوری نبود که برای محصور کردن تروریست ها اصرار می کرد. روسیه، یکی دیگر از متحدان قدرتمند اسد نیز می خواست از حرکت احتمالی تروریست ها به سوریه جلوگیری کند. 

 

یکی از بزرگترین دشمنان اسد، یعنی فرانسه نیز نگران آن است که صدها نفر از مبارزان مرتبط با حملات در پاریس و بروکسل ممکن است به اروپا فرار کنند لذا فرانسه نیز در نبرد موصل از نیروهای عراقی پشتیبانی هوایی و زمینی کرده است. فرانسوی ها نیز از فرار نیروهای داعش از موصل ابراز نگرانی کرده بودند. در نهایت دولت عراق اعلام کرد که طرح ایران برای حمله به موصل پذیرفته شد و تمام خروجی های این شهرستان برای جلوگیری از فرار تروریست ها مسدود شد.  

 

به گفته سربازان عراقی، تروریست ها با استفاده از شبکه تونل های زیر مناطق مسکونی و با استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی قصد فرار از موصل را داشته اند. پیش بینی می شود محاصره این شهر مدت زیادی به طول بینجامد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------