آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

پترائوس: بشار اسد در کوتاه مدت می‌تواند جزئی از راه‌حل باشد/ ایاد علاوی: ایران و روسیه باید جزئی از راه‌حل غلبه بر تروریسم باشند



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , رئیس اسبق سیا

«دیوید پترائوس» رئیس اسبق سیا، ترکی الفیصل، رئیس اسبق سازمان امنیت عربستان و ایاد علاوی معاون رئیس‌جمهوری عراق در نشست اندیشکده مطالعات بین‌المللی استراتژیک در منامه به ابراز نظر پرداختند.

 به گزارش فارس ، نشست اندیشکده مطالعات بین‌المللی استراتژیک در منامه، پایتخت بحرین امشب (جمعه) برگزار شد.

 

به نوشته اسکای نیوز، ترکی الفیصل رئیس اسبق سازمان امنیت عربستان، در این نشست گفت: ترس از این وجود دارد که دونالد ترامپ از برخی سخنان خود در روند رقابت‌های انتخاباتی عقب‌نشینی نکند و ما باید منتظر اقدامات باشیم.

 

او در ادامه مدعی شد: ایران برای جهان ثابت نکرده است که کشوری صلح جوست و دخالت‌هایش در منطقه عربی از خلال گفته‌ها و اقداماتش روز به روز افزایش می‌یابد و ما نمی‌توانیم چشم خود را به روی مداخلات ایران در منطقه ببندیم.

 

در ادامه «دیوید پترائوس» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره بحران سوریه تأکید کرد: بشار اسد نمی‌تواند در طولانی مدت بخشی از راه‌حل در سوریه باشد اما تا زمانی که ما ندانیم چه کسی جایگزین او خواهد شد، نباید برای کنار زدن او فشار بیاوریم و او در کوتاه مدت می‌تواند بخشی از راه‌حل باشد.

 

وی ادامه داد: آمریکا باید از معارضان سوریه به عنوانی بخشی از تلاش‌ها برای نابودی داعش و جبهه فتح الشام (جبهه‌النصره سابق) حمایت کند.

 

پترائوس با بیان اینکه بین آمریکا و روسیه برخی منافع مشترک وجود دارد که می‌تواند دو کشور را به یکدیگر نزدیک کند؛ گفت: رئیس‌جمهور جدید باید برای بهبودی این روابط اقدام کند.

 

رئیس اسبق سیا همچنین درباره عراق و عملیات موصل نیز گفت: نیروهای امنیتی عراق بدون تردید موصل را آزاد خواهند کرد اما باید این عملیات باعث ایجاد یک سیاست یکپارچه در عراق شود.

 

او در ادامه تأکید کرد: آن‌چه که در خاورمیانه رخ می‌دهد به خاورمیانه محدود نخواهد ماند و آمریکا باید اقدامات علیه تروریسم را شدت بخشد.

 

در ادامه این نشست «ایاد علاوی» از مخالفان دولت عراق و معاون رئیس‌جمهور این کشور، با اتهام‌زنی علیه ایران گفت: ما دلایل دخالت‌های ایران در خاورمیانه را نمی‌دانیم و ما نیازمند یک گفت‌و‌گوی منطقه‌ای هستیم.

 

او در ادامه افزود: ما از آمریکا دو چیز را می‌خواهیم، اول اینکه به امنیت خاورمیانه به طور کامل ملزم باشد و دوم اینکه راه‌حل‌های سیاسی و نظامی را برای از بین بردن تروریسم به کار ببرد.

 

ایاد علاوی همچنین تأکید کرد: مبارزه با داعش همان‌گونه که در سوریه جریان دارد به همان شدت باید در عراق نیز جریان یابد، ایران و روسیه می‌توانند بخشی از راه‌حل در این زمینه باشند. 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------