آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

موضع‌گیری جدید دولت آمریکا علیه حمید ابوطالبی



اخبار,اخبار سیاست خارجی,موضع‌گیری آمریکا علیه حمید ابوطالبی

 
اخبار سیاست خارجی - موضع‌گیری جدید دولت آمریکا علیه حمید ابوطالبی

درخواست ایران برای برگزاری جلسه اضطراری در سازمان ملل برای پیگیری وضعیت نماینده جدید ایران در این سازمان، تندتر شدن لحن دولت آمریکا در ماجرای عدم صدور ویزا برای نماینده ایران، دیدار وزیر خارجه ایران با نخست وزیر امارات و فراخوانده شدن کاردار ایران در مصر به وزارت خارجه این کشور، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک ، در ادامه مباحث مربوط به وضعیت نماینده ایران در سازمان ملل، روزنامه «نیویورک تایمز» از دیدار دیپلمات های ایرانی با مقامات سازمان ملل برای پیگیری این موضوع خبر داده است. این روزنامه می نویسد در موضوع خودداری آمریکا از صدور ویزا برای نماینده ایران در سازمان ملل، ایران روز گذشته فشار را بر سازمان ملل افزایش داده و خواستار برگزاری جلسه ای اضطراری برای بررسی شکایت ایران در این زمینه شده است. در همین حال، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز گفته نامه رسمی شکایت ایران به دست بان کی مون رسیده و در همین راستا، نماینده بان جلسه ای را با یک هیئت ایرانی برگزار می کند.

این در حالی است که خبرگزاری «رویترز» از تندتر شدن لحن دولت آمریکا در این ماجرا خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد ایالات متحده لحن تندتری را نسبت به فرد معرفی شده برای نمایندگی ایران در سازمان ملل اتخاذ کرده و گفته به دلیل ارتباط ابوطالبی با واقعه تسخیر سفارت این کشور در ایران، انتخاب وی از سوی دولت ایران غیر قابل قبول است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفته: «خود وی (ابوطالبی) گفته که در آن واقعه نقش داشته و با توجه به نقش وی در وقایع سال 1979، که برای مردم آمریکا اهمیت زیادی دارد، برای ایالات متحده غیر قابل قبول است که به وی ویزا اعطا کند».

اما موضوع سفر وزیر خارجه ایران به امارات، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «گالف نیوز» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، که معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی است، روز گذشته با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار کرده است. در این دیدار، دو طرف درباره روابط دوجانبه، وضعیت کنونی منطقه و نیز اره های ارتقای صلح و ثبات در منطقه به گفت و گو پرداخته اند و همچنین وزیر خارجه ایران، نامه رسمی رئیس جمهور کشور برای دعوت از شیخ محمد جهت سفر به تهران را دریافت کرده و این دعوت را پذیرفته است.

در نهایت، در مطلب دیگری در حوزه روابط خارجی ایران، روزنامه مصری «الاهرام» از فراخوانده شدن کاردار ایران در مصر به وزارت خارجه این کشور خبر داده است. به نوشته این روزنامه، وزارت خارجه مصر، مجتبی امانی، کاردار ایران در این کشور را برای انجام یک «ملاقات» فراخوانده؛ اما دلیل این ملاقات اعلام نشده است. این روزنامه اشاره می کند که وزارت خارجه مصر پیش از این و در ماه ژانویه نیز یک بار امانی را به منظور اعتراض به موضع گیری های بیان شده از سوی سخنگوی وزارت خارجه ایران، فراخوانده بود.  

اخبار سیاست خارجی -تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------