آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

ظریف به افغانستان می رود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ظریف

به علاوه ده‌ها شرکت و صدها بازرگان افغانستان در ایران در رفت و آمد هستند و هر سال چندین هیات تجاری بین دو کشور تردد دارند.

 سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه تمام شهرها و روستاهای افغانستان پر از کالاها و تولیدات ایرانی است، گفت: دروازه‌های اقتصادی افغانستان به روی تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی باز است.

 

به گزارش ایسنا، نصیر احمد نور در حاشیه همایش فرصت های سرمایه گذاری در کرمانشاه در نشست با فعالان اقتصادی و تجار کرمانشاه، با اشاره به صادرات سالانه 2.5 میلیارد دلار کالای غیرنفتی از ایران به افغانستان، گفت: اگر صادرات غیرنفتی را کنار بگذاریم، ایران اولین یا دومین صادرکننده کالاهای غیرنفتی به افغانستان است.

 

وی ادامه داد: شهرها و روستاهای افغانستان پر از کالاهای تولیدی ایران است و سفره‌های مردم افغانستان نیز پر از مود غذایی ایرانی است.

 

سفیر افغانستان در ایران از حضور صدها شرکت ایرانی در افغانستان هم یاد کرد و افزود: به علاوه ده‌ها شرکت و صدها بازرگان افغانستان در ایران در رفت و آمد هستند و هر سال چندین هیات تجاری بین دو کشور تردد دارند.

 

احمد نور با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی اقتصاد افغانستان آزاد و باز است، عنوان کرد: دروازه‌های افغانستان بر روی بازرگانان همه کشورها و خصوصا ایران باز است.

 

وی تنها مزیت رقابتی در افغانستان را رقابت سالم و کالای با کیفیت دانست و تاکید کرد: دروازه‌های کشور ما باز است و حضور، رقابت و بازاریابی به خود تجار و بازرگانان بستگی دارد.

 

سفیر افغانستان در ایران تصریح کرد: البته به دلیل کمبود بعد مسافت و هزینه نقل و انتقال و همچنین قرابت فرهنگ و زبانی ما با ایرانیان، شرایط برای حضور تجار ایرانی بیش از سایرین فراهم است.

 

احمد نور همچنین افغانستان را کشوری در حال بازسازی دانست که در حال تکمیل زیرساخت‌های خود است و ادامه داد: سرمایه‌گذاران و شرکت‌های ایرانی می‌توانند در این بخش هم به ما کمک کنند.

 

به گفته سفیر افغانستان، این کشور در حوزه معادن هم مزیت‌های زیادی دارد و روی زمین و زیر زمین در این کشور پر از فرصت سرمایه‌گذاری است.

 

وی تاکید کرد: چون افغانستان حدود چهار دهه درگیر جنگ بوده، اکنون عمدتا واردکننده کالا است تا صادرکننده و این یک فرصت برای تجار ایران است.

 

سفیر افغانستان در ایران در ادامه از سفیر قریب الوقوع دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران به این کشور خبر داد و تاکید کرد: به علاوه ما در تهران اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان را داریم و در سفارت‌های دو کشور بخش تجاری فعال است که می‌تواند زمینه تردد آسان تجار و در نتیجه افزایش مبادلات اقتصادی را فراهم کند.

 

احمد نور در پایان از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های کرمانشاه هم یاد و ابراز امیدواری کرد منطقه آزاد تجاری به زودی در کرمانشاه راه‌اندازی شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------