آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اوباما: قانون کنگره درباره ابوطالبی جنبه «مشورتی» دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نماینده ایران در سازمان ملل

 
اخبار سیاست خارجی - اوباما: قانون کنگره درباره ابوطالبی جنبه «مشورتی» دارد

بازتاب سخنان روحانی در روز ارتش درباره ارتباط با جهان و قدرت نیروهای مسلح کشور، توضیحات وزارت خارجه ایران درباره خبر حضور یک هواپیمای آمریکایی در کشور، نظر اوباما درباره طرح تصویب شده در کنگره درباره نماینده ایران در سازمان ملل و اخبار مربوط به افزایش صادرات نفت ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک، سخنان روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مراسم روز ارتش، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «گالف تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد حسن روحانی در جریان سخنرانی روز گذشته بر سیاست های معتدل خود و همچنین تلاش برای تنش زدایی با غرب تأکید کرده است. این روزنامه می نویسد که روحانی با اشاره به مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 گفته ایران نشان داد که هیچ گونه نیت خصمانه ای نسبت به هیچ کشوری در دنیا – حتی آمریکا – ندارد.

روزنامه «پاکستان تودی» بخش دیگری از سخنان روحانی را مورد توجه قرار داده که بر آمادگی نیروهای مسلح ایران برای دفع هرگونه حمله تأکید کرده است. این روزنامه می نویسد در جریان رژه نیروهای مسلح ایران که با به نمایش گذاشتن پهپادها و موشک های ایرانی همراه بود، حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور تأکید کرده که ایران قدرت و اقتدار لازم برای دفع هرگونه حمله ای را دارد. از جمله نکاتی که مورد توجه این روزنامه قرار گرفته این است که بر خلاف محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق، روحانی از سخنرانی سالیانه خود در روز ارتش به منظور حمله لفظی به آمریکا و رژیم اسرائیل استفاده نکرده است.

اما اخبار منتشره درباره فرود یک هواپیمای آمریکایی در ایران طی روزهای گذشته، از جمله دیگر موضوعاتی بوده که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. در این زمینه، خبرگزاری «ترند» توضیحات سخنگوی وزارت خارجه ایران را بازتاب داده که گفته هواپیمای مذکور، تحت اجاره دفتر ریاست جمهوری غنا بوده و از آن به منظور انتقال یک هیئت بلندپایه غنایی به ایران استفاده شده است. مرضیه افخم تأکید کرده که حتی خدمه این هواپیمای آمریکایی نیز غیرآمریکایی بوده اند. به گفته وی، هیئت مذکور روز پنج شنبه ایران را به مقصد غنا ترک کرده است.

در میان دیگر مطالب، برخی مطبوعات، از جمله «واشنگتن اگزمینر» به موضوع امضای طرح تصویب شده در کنگره آمریکا برای ممنوعیت ورود نماینده جدید ایران در سازمان ملل از سوی رئیس جمهور آمریکا پرداخته است. با این حال، این نشریه اشاره می کند که اوباما تأکید کرده این طرح برای وی تنها جنبه «مشورتی» دارد و الزام آور نیست. اوباما با انتشار بیانیه ای اعلام کرده هرچند وی نیز در نگرانی اعضای کنگره آمریکا بر سر ماجرای نماینده ایران شریک است، اما محدود کردن اختیارات وی در زمینه پذیرش یا رد سفرا از طریق گذراندن قوانین، نه مجاز است و نه عملی. بر همین اساس، وی قانون تصویب شده در کنگره آمریکا را تنها به عنوان یک نظر مشورتی می پذیرد.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، روزنامه «عرب نیوز» از افزایش صادرات نفت ایران طی ماه های اخیر خبر داده است. این روزنامه می نویسد صادرات نفت ایران با رسیدن به مرز 1.2 میلیون بشکه در روز، نسبت به هشت مه پیش و زمان انتخاب رئیس جمهور جدید در این کشور، به دو برابر افزایش یافته است. منصور معظمی، معاون وزیر نفت ایران ضمن اشاره به این آمارها، گفته این ارقام 20 درصد بالاتر از میزان پیش بینی شده است و انتظار می رفت باز هم افزایش یابد. وی اشاره کرده زمانی که دولت یازدهم سکان اداره کشور را در دست گرفت، میزان صادرات نفت ایران به 700 هزار بشکه کاهش یافته بود.
اخبارسیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------