آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اردوغان: در حال مذاکره با ایران هستیم/ الباب در آستانه رهایی از دست داعش است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اردوغان

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جمع مردم ازمیر با اشاره به مبارزه کشور با گروه های‌مختلف تروریستی در چندین جبهه تاکید کرد دولتی بزرگ عظمت خود را با اقداماتش ثابت می‌کند.

 به گزارش خبر آنلاین  ؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاح تاسیسات جدید یک شرکت لبنیاتی، طی سخنانی گفت: "در حال مبارزه با گروههای تروریستی پ.ک.ک، داعش، پ.ی.د، فتو و د.ه.ک.پ در چندین جبهه هستیم. دولتی بزرگ عظمت خود را با این اقدامات ثابت می‌کند".

 

به گزارش آناتولی وی در ادامه گفت: امروز در ازمیر پروژه های مهمی افتتاح شد؛ علاوه بر پروژه عظیم و 85 میلیون دلاری در زمینه انرژی، در زمینه صنعت شیر در تیره نیز پروژه ای گشایش یافت که به موجب آن فرصت شغلی برای 850 نفر فراهم خواهد شد. به یکدیگر ایمان خواهیم داشت. ما شما را باور داریم، زیرا در شب 15 جولای استوارانه ایستادگی کردید و 80 میلیون نفر « یک ملت» شدید.

 

رییس جمهور ترکیه در ادامه افزود: ابتدا وارد جرابلس و سپس راهی الراعی شدیم. اعلام کردیم به پیشروی ادامه خواهیم داد. بعد به سوی الباب حرکت کردیم. اکنون الباب در محاصره ما قرار دارد و چیزی به سقوط آن نمانده است. این ملت ظلم نمی کند، اما ظلم را نیز نمی پذیرد. بنابراین هر اقدامی لازم در این زمینه لازم باشد انجام خواهیم داد.

 

الباب در آستانه رهایی از دست داعش است

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دیگری، در بخش سرمایه‌گذاری‌ در زمینه ذخیره سازی گاز طبیعی اعلام کرد: نیروهای مسلح ما با همکاری ارتش آزاد سوریه در آستانه پاکسازی کامل الباب کامل از وجود عناصر داعش هستند.

 

وی در ادامه گفت: وقتی به سوی کیلیس موشک پرتاب شد پرسیدید که "ای حکومت و ای دولت کجایید؟" هنگام تحقیق در مورد عوامل این حمله پرتاب گفتند که "آیا جهان را ما را نجات خواهیم داد؟" بله، نه تنها در داخل مرز‌های کشور، بلکه هم در خارج نیز برای نابودی تروریسم تلاش خواهیم کرد.

 

می‌گویند عملیات سپر فرات باید توجیه دیپلماتیک داشته باشد. چه کسی با این امر مخالف است؟ ما با نیروهای ائتلاف بین المللی همکاری داریم و از سوی دیگر با روسیه و ایران نیز مذاکره می‌کنیم. مذاکرات با عربستان سعودی، قطر و دیگر کشورها نیز ادامه دارد. کسی در پی آموزش دیپلماسی به ما نباشد، ما درس خود را خوب بلدیم. پس از این نیز با قدرت به راه خود ادامه خواهیم داد.

 

کسانی که به ما ضربه زدند باید منتظر درس ما عبرت باشد. قلب ما درد گرفته است اما اقدام لازم را انجام خواهیم داد. حملات فزاینده سالهای اخیر، به منظور ضربه زدن به ثبات و امنیت کشور بوده است. ما هیچگاه اسیر نقشه کسانی که می خواهند ترکیه را از توسعه و سرمایه گذاری منصرف، و دور باطل و نگرانی های امنیتی ایجاد کنند، نیفتاده و نخواهیم افتاد.

 

مطمئن باشید مردم ترکیه که در 15 جولای به بهای جان خود از آینده و استقلال کشور حمایت کردند، از کسانی که برای ساختن آینده کشورشان تلاش می کنند نیز حمایت خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------