آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اظهارات افخم درباره علت حضور هواپیمایی آمریکایی در فرودگاه مهرآباد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,هواپیمایی آمریکایی در فرودگاه مهرآباد


اخبار سیاست خارجی - افخم: هواپیمای فرودآمده در مهرآباد اجاره غنا است

 سخنگوی وزارت خارجه گفت: هواپیمای فرود آمده در مهرآباد حامل یک هیات عالیرتبه از کشور آفریقایی غنا بوده است.

به گزارش ایسنا در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فرود یک فروند هواپیمای متعلق به آمریکا در فرودگاه مهرآباد تهران گفت: این هواپیما حامل یک هیات عالیرتبه از کشور آفریقایی غنا بوده است و بر اساس اعلام دولت غنا ‌این هواپیما تحت مالکیت آمریکا و دو سال است در اجاره ریاست جمهوری غنا می‌باشد .

افخم افزود : کلیه مسافران این هواپیما اعضای هیات غنایی بوده‌اند و برادر رئیس جمهوری غنا ریاست این هیات را به عهده داشته است و هیچ یک از خدمه آن آمریکایی نبوده اند.

وی با اعلام اینکه دو کشور ایران و غنا موضوع گسترش مناسبات را دنبال می‌کنند و هیات غنایی به منظور پیگیری توافقاتی که در سفر دو سال قبل رئیس جمهوری غنا به ایران به عمل آمد هفته گذشته به ایران سفر کرد و پس از دیدار و گفت‌وگو با چند تن از مقامات کشورمان از جمله معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه روز گذشته تهران را ترک کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه در گزارشی به اشاره به حضور هواپیمایی آمریکایی در فرودگاه مهرآباد نوشت: هنوز هیچ‌کس پاسخگوی این مساله نیست و کسی نمی‌داند این هواپیما برای چه در ایران بوده است.

به گزارش  ایسنا ، روزنامه نیویورک‌تایمز - چاپ آمریکا در گزارشی نوشت: رییس‌جمهور آمریکا هشدار داده است که ایران هنوز آماده رویارویی با تجارت نیست حتی آمریکا کسانی که خواهان تجارت با ایران باشند مورد تحریم قرار می‌دهد. اما صبح روز سه‌شنبه ایران یک میهمان ناخوانده‌ای داشت. هواپیمای مطلق به بانک "یوتا" با همراه داشتن پرچم کوچکی بر روی بال‌های خود در فرودگاه مهرآباد در تهران دیده شد که این هواپیما در بخش قابل دید پارک کرده است. اما جالبی این ماجرا این است که هنوز مشخص نیست که چرا این هواپیما در ایران بوده است و رمز و رازهایی در این باره گسترش یافته است.

برت کینگ یکی از مدیران اجرایی بانک یوتا گفت: ما هیچ فکر و ایده‌ای نداریم مبنی بر این که چرا این هواپیما در فرودگاه بوده است. اداره هواپیمایی فدرال اعلام کرده است هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که این هواپیما از طرف چه کسانی هدایت می‌شد. مسوولانی که در گذرگاه فرودگاه مهرآباد منتظر بودند گفتند که این هواپیما وی .آی. پی بوده است.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------