آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پیش بینی «نشنال» از ایران در سال 2017: روحانی رئیس جمهور می ماند / برجام پاره نمی شود / تنش های لفظی با آمریکا افزایش پیدا می کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

نشنال چاپ امارات نوشت: چشم انداز اقتصادی و ژئوپلتیک، استراتژیک و نظامی ایران در سال 2017 برای دولت ایران درخشان به نظر می رسد اما وضعیت تا زمانی که تنش های منطقه ای هنوز وجود دارد چندان مشخص نیست.

 به گزارش  انتخاب ؛ در سال جدید، وضعیت اقتصادی ایران و نفوذ منطقه ای اش همچنین استقرار قدرت سخت و توسعه نظامی ایران احتمالا تشدید خواهد شد. 

 

بعد از توافق هسته ای سال گذشته ورود ایران به اقتصاد جهانی نیز افزایش بیشتری خواهد داشت. ایران دومین اقتصاد بزرگ در خاورمیانه و شمال آفریقاست . این کشور با فروش تقریبی 1.35 تریلیون 18 امین اقتصاد بزرگ دنیاست. این کشور دومین کشور منطقه بعد از مصر از لحاظ جمعیت است و 16 مین کشور پرجمعیت جهان است.جمعیت ایران 82.8 میلیون نفر است.

 

به عبارت دیگر افزایش درآمد های مالی ایران به تغییر قطب های بنیادین منطقه و سیاست خارجی خواهد انجامید.

 

درحالی که آمریکا و دیگر قدرت های غربی درمورد دخالت در سوریه یا دیگر درگیری ها در منطقه مصمم به نظر نمیرسند ایران در عوض احتمالا نقش نظامی اش را پررنگ تر خواهد کرد. این مساله به همکاری های استراتژیک ایران و روسیه قوت بخشیده و آنها را در پیگیری اهداف شان در منطقه مشتاق تر میکند.

 

تا زمانی که نقوذ منطقه ای ایران و نقش نظامی اش رو به اقزایش است تهران از ایجاد تعادل بین قوا در عراق و سوریه ویمن نا توان است. 

 

توافق هسته ای احتمالا سر جای خود باقی می ماند جتی اگر دولت جدید آمریکا با آن مشکل داشته باشد . دیگر کشورهای امضا کننده توافق به این قراداد هسته ای پایبند می مانند. کشورهای متععد اروپایی مشتاقانه آماده افزایش تجارت با ایران به ویژه در حوزه نفت و گازند.

 

تنها تغییر محتمل، تعییر در مناسبات ایران و آمریکاست که احتمالا به افزایش تنش های گفتاری خواهد انجامید. اما این بعید است که این تنش ها پیامدهایی در سطح ژئوپلتیک ، استراتژیک یا حتی اقتصادی دااشته و به منافع ایران آسیبی وارد کند.

 

انتخابات ریاست جمهوری ایران به زودی برگزار خواهد شدو علی رغم انتقادات تندرو ها، اما هنوز مردم از روحانی حمایت میکنند و این به وضوح به معنای دادن شانس دو دوره ای شدن به اوست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------