آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

مالکی: برای مقابله با خطرات احتمالی بعد از داعش به تهران آمده‌ایم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مالکی

معاون اول رییس‌جمهور عراق در دیدار با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با وجود پیروزی‌های به دست آمده همچنان احتمال روشن شدن فتنه جدیدی بعد از داعش وجود دارد.

 به گزارش ایسنا، نوری مالکی دبیرکل حزب اسلامی الدعوه که به منظور مذاکره با مقام‌های کشورمان به تهران سفر کرده امروز (سه‌شنبه)در دیدار با ولایتی گفت: سفر ما به ایران به دعوت برداران ایرانی و برای دیدار با مقام معظم رهبری و سایر مسئولان ایرانی در شرایط حساس و مهمی در منطقه و دنیا انجام می شود. این سفر به منظور تحول بخشیدن و توسعه همکاری های دوجانبه دو کشور است

 

وی ادامه داد: جبهه مقاومت باوجود چالش‌ها و مشکلاتی که وجود داشت خوشبختانه پیروز بوده و در مقابل جبهه دشمن در عرصه‌های سیاسی نظامی و سایر بخش‌ها با شکست مواجه شده است.

 

مالکی با اشاره به پیروزی‌های به دست آمده در حلب گفت: مطمن نیستیم با وجود اینکه آتش فتنه را خاموش کردیم ولی دوباره فتنه جدیدی آغاز نشود، برای همین آماده ایم جبهه ای مستحکم برای بعد از داعش و به منظور مقابله  با فتنه های احتمالی بعدی علیه دشمنان ایجاد کنیم و ما برای مقابله با خطرات احتمالی بعد از داعش به تهران آمده‌ایم.

 

معاون اول رییس جمهور عراق خاطرنشان کرد: خوشبختانه با جهاد و تلاش توانستیم موفقیت هایی به دست آوریم و حضور ما در ایران هم برای بهره‌گیری از این پیروزی ها است تا بتوانیم علیه گروه‌هایی که می‌خواهند جبهه مقاومت را به شکست بکشانند کاری انجام دهیم تا این خطرات مجددا به سمت ما بازنگردد.

 

وی ادامه داد: ما به ایران آمده‌ایم تا پیش‌بینی‌های لازم را بیاندیشیم چرا که در آینده ممکن است خطراتی علیه ما پیش بیاید و لازم است از پیش درمورد آنها چاره اندیشی کنیم و در کنار آن از پیروزی‌های به دست آمده هم بهره ببریم.

 

ولایتی هم در این ملاقات با اشاره به همکاری هایی که  مالکی با مسئولان کشورمان تاکنون داشته است خاطرنشان کرد: مالکی در آینده عراق نقش سرنوشت سازی دارد.

 

وی همچنین انفجار اخیر در عراق که کشته های زیادی داشت را به مردم این کشور تسلیت گفت و این اقدامات را تلاش های مذبوحانه ای دانست که  راه به جایی نمی‌برد و پیروزی اصلی را با مردم عراق دانست.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------