آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

در زمینه دیالوگ حقوق بشر با ایران رایزنی داریم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,حقوق بشر

 
اخبار سیاست خارجی - وزیر خارجه لتونی:
در زمینه دیالوگ حقوق بشر با ایران رایزنی داریم

وزیر خارجه لتونی گفت: ما در خصوص ضرورت و رایزنی بین ایران و اتحادیه اروپایی در زمینه اقتصادی، سیاسی و دیالوگ حقوق بشر تاکید کرده و منتظریم در این موارد با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.

به گزارش فارس، ادگار رینکوویچ وزیر خارجه لتونی که صبح امروز در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد ظهر امروز (چهارشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضورش در تهران به روابط دیپلماتیک تاریخی بین دو کشور اشاره کرد و افزود: رابطه دیپلماتیک ما در سال 1921 شکل گرفت.

 وی با بیان اینکه سفیر ایران در سوئد به عنوان سفیر غیرمقیم در لتونی و سفیر لتونی در ترکیه به عنوان سفیر غیرمقیم در ایران مشغول فعالیت هستند خاطرنشان کرد: انتصاب سفرا در راستای ارتقای روابط دوجانبه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوها با ظریف درخصوص اوکراین، سوریه و عراق جالب بود به اولویت‌های سیاست خارجی کشورش از جمله همکاری با کشورهای حوزه قفقاز، آسیای مرکزی، افغانستان و ایران اشاره کرد و افزود: می‌توانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم و در مورد ثبات و امنیت در منطقه در عالی‌ترین سطوح با یکدیگر رایزنی کنیم.

وزیر خارجه لتونی با بیان اینکه در کشورش بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سال 2014 همچنان در این کشور حضور خواهد داشت به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و از جمله افغانستان اذعان کرد.

رینکوویچ با ابراز خرسندی از مذاکرات ایران و 1+5 در موضوع هسته‌ای خاطرنشان کرد: خوشحالیم که مذاکرات به خوبی در بحث هسته‌ای پیش می‌رود. امیدواریم نتیجه‌گیری مثبتی حاصل شود تا روابط در بعد سیاسی و اقتصادی ارتقا یابد.

وی افزود: ما در خصوص ضرورت و رایزنی بین ایران و اتحادیه اروپا در زمینه اقتصادی، سیاسی و دیالوگ حقوق بشر تاکید کرده و منتظریم که در این موارد با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.

 وزیر خارجه لتونی با بیان اینکه ریگا پایتخت لتونی در سال 2014 به عنوان پایتخت فرهنگی اتحادیه اروپا معرفی شده اظهار داشت: ما خواستار حضور چشمگیرتر فرهنگی ایران در ریگا هستیم.

وی در پایان رایزنی با ظریف را بسیار سازنده خواند و افزود: همواره معتقد بوده‌ایم که دیالوگ و گفت‌وگو مفید است و می‌توانیم نقطه نظرات طرف مقابل را درک کنیم و امیدواریم گفت‌وگوهایمان در ریگا ادامه یابد.
  اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------