آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

آسوشیتدپرس: رهبری مذاکرات سوریه به روسیه، ایران و ترکیه واگذار شده است



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, مذاکرات سوریه

خبرگزاری آسوشیتدپرس با بیان این‌که «رهبری مذاکرات سوریه به روسیه، ایران و ترکیه واگذار شده است» گزارش داد: واشنگتن که سال‌ها به شکلی ناموفق مذاکرات صلح سوریه را هدایت می‌کرد، در حال حاضر تنها به یک تماشاچی تبدیل شده است.

 به گزارش  ایسنا  ، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت، آمریکا که سال‌هاست طعم شکست را در متوقف کردن خونریزی‌ها در سوریه چشیده است، اکنون در روزهای پایانی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما تنها به یک تماشاچی جنگ داخلی در سوریه تبدیل شده است. هر چند جان کری وزیر امور خارجه آمریکا کماکان به صورت گاه و بیگاه با وزیران امور خارجه روسیه، ترکیه و کشورهای عربی درباره آتش بس گفت‌وگو می‌کند که نتایج نه چندان قابل توجهی هم در پی‌داشته است. اما در شرایطی که کمتر از دو ماه تا آغاز به کار رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا زمان باقی است، دولت اوباما حتی ادعایی هم درباره نقش داشتن در روند برقراری صلح در سوریه که سال‌ها به شکلی ناموفق آن را هدایت می‌کرد، ندارد. ارتباطات رسمی با روسیه و دیگران در ژنو که نقطه اصلی این دیپلماسی به رهبری آمریکا بود، دیگر پایان یافته است.

 

در ادامه این گزارش آمده است، رهبری مذاکرات بر سر سوریه به روسیه و همچنین ایران و ترکیه واگذار شده است. مسکو پس از کمک به ارتش سوریه برای خروج نیروهای مخالف باقیمانده در حلب در ماه گذشته، خود را به عنوان کسی که می‌خواهد میانجی صلح باشد، معرفی کرده است. روسیه بدون کمک واشنگتن آتش بس را محکم و روز جمعه اعلام کرده است که نیروهایش را در منطقه کم می کند.

 

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه رئیس جمهور اوباما حدود شش سال پیش بر لزوم کنار رفتن بشاراسد (رئیس جمهور سوریه) و اجازه آغاز یک انتقال دموکراتیک تاکید می‌کرد، آورده است: اما سکوت اوباما برای درگیر کردن آمریکا در یک جنگ دیگر در خاورمیانه نشان داد که واشنگتن هرگز ظرفیت شکل دادن چنین نتیجه‌ای را نداشته است. نقش حاشیه‌ای رو به افزایش آمریکا نیز در ماه‌های اخیر حاکی از آن است که این کشور احتمالا تنها می‌توانست یک ظرفیت کوچک برای کمک به شکل‌دهی آینده سوریه و حفظ منافع آمریکا و مقابله با داعش داشته باشد.

 

این خبرگزاری آمریکایی در پایان با اشاره به نامشخص بودن رویکرد ترامپ در قبال سوریه گزارش داد: دیپلمات‌های آمریکا به شدت نسبت به هرگونه ابتکار عمل که نیازمند نقش پایدار واشنگتن است محتاط هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------