آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

وزیر دفاع ترامپ در نشست استماع دربارۀ برجام چه گفت؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جیمز ماتیس

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب امریکا روز پنجشنبه گفت: آمریکا تنها در صورتی می تواند اعتبارش را در میان متحدان حفظ کند که به تعهدات خود در قبال توافقنامه برجام پایبند بماند.

  به گزارش ایرنا، وی با تایید این که آمریکا در سال های اخیر شان و اعتبار خود را در جهان از دست داده است گفت، تنها راه بازگرداندن این اعتبار این است که کشورش باید به تعهدات خود پایبند بماند.

 

«دن سالیوان» سناتور جمهوریخواه ایالت الاسکا در نشست بررسی اعتبار جیمز ماتیس برای وزارت دفاع امریکا در سنای این کشور، خطاب به وی گفت، بسیاری معتقدند که آمریکا در چند سال اخیر اعتبار و قدرت خود را در عرصه بین المللی از دست داده و نه دشمنان این کشور از آن هراسی دارند و نه از اعتماد متحدان خود برخوردار است.

 

وی به عنوان نمونه گفت که ایران با اقداماتی نظیر حرکت های تعرضی علیه ناوگان آمریکا درخلیج فارس و یا گروگان گیری ملوانان آمریکایی نمونه بارزی از این بی پروایی نسبت به آمریکا است.

 

سالیوان از ماتیس پرسید به نظر شما چگونه می توان این اعتبار و قدرت از دست رفته را دوباره به آمریکا بازگرداند و آیا اعتبار این کشور در آغاز تصدی دولت تازه با چنین چالش هایی رو به رو خواهد بود؟

 

ماتیس در پاسخ گفت: من معتقدم تنها راه حفظ اعتبار ( آمریکا) در این است که وقتی قول می دهی به آن پایبند بمانی.

 

وی اضافه کرد، امریکا باید قادر باشد متحدان را گرد خود جمع کرده و تدابیری اتخاذ کند تا در صورتی که تحت فشار قرار گرفت از حمایت و پشتیبانی این متحدان برخوردار شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------