آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ادعای مایک پمپئو: ایرانی‌ها در تقلب کردن، حرفه‌ای هستند؛ باید به دقت بر اجرای برجام نظارت کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مایک پُمپئو

مایک پُمپئو گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای ریاست سازمان «‌سیا» در برابر کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به پرسش های سناتورها پاسخ داد.

به گزارش «انتخاب»، وی گفت آمریکا با یکی از پیچیده ترین محیط های جهانی در دهه های اخیر روبروست. به گفته او، از سویی ایران جسورتر و مخرب تر شده و از سوی دیگر روسیه رویه ای تهاجمی تر در پیش گرفته و اروپا را تهدید می کند و تقریبا هیچ اقدامی علیه داعش انجام نمی دهد. پمپئو گزارش سازمان های اطلاعاتی آمریکا را مبنی بر حملات سایبری روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأیید کرد و گفت : آمریکا باید به حملات سایبری روسیه پاسخی محکم دهد.

 

مایک پمپئو ۵۲ ساله نماینده کانزاس در مجلس نمایندگان، که از مخالفان برجام بود، در نشست سنا گفت: رژیمی که برای نظارت بر فعالیت های هسته‌ای ایران وضع شده بسیار خوب است اما ادعا کرد:« ایرانی ها در تقلب حرفه ای هستند و باید به دقت بر اجرای این موارد نظارت کرد».

 

او که از منتقدان توافق هسته‌ای دولت باراک اوباما با ایران بوده است گفت: «با وجودی که به عنوان عضو مجلس نمایندگان با این توافق مخالفت کردم ولی در صورت تایید من به عنوان رییس سیا، نقش من تغییر خواهد کرد».

 

نامزد پیشنهادی برای تصدی ریاست سیا افزود: «من فعالیت‌های این نهاد در زمینه جمع‌آوری اطلاعات را هدایت و تضمین خواهم کرد که کار‌شناسان این آژانس وقت، فضای سیاسی مناسب و منابع لازم را برای ارائه تحلیل‌های بی‌طرفانه و دقیق داشته باشند».

 

وی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: «ایران به بازیگری اخلال‌گر‌تر و مخرب‌تر در اوضاع خاورمیانه بدل شده است».

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------