آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سامانتا پاور: ترامپ برجام را با قدرت اجرا کند /کاهش بودجه آمریکا برای سازمان ملل به منافع ما صدمه می زند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سامانتا پاور

«سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در آخرین نشست خبری گفت که حفظ توافق هسته ای ایران و گروه 1+ 5 موسوم به برجام برای ما بسیار مهم است و تیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری بعدی آمریکا باید آن را با قدرت اجرا کند.

 به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رسمی انتشار ویدئوهای سازمان ملل، پاور در آخرین نشست خبری خود که روز جمعه 24 دی ماه (13 ژانویه) ساعت 3 عصر به وقت نیویورک، در مقر سازمان ملل برگزار شد، درباره موضوعات مختلفی سخن گفت و به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

 

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در خصوص برجام چه توصیه ای به تیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا دارد، گفت: برجام را باید حفظ کرد. ما توانستیم ایران را به پای میز مذاکره بنشانیم.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: «این بسیار مهم است که خارج از روند برجام نیز مجرایی (برای ارتباط) داشته باشیم. البته ما با ایران رابطه دیپلماتیک نداریم اما وقتی ملوان های ما در ایران بازداشت و با شرایط سختی مواجه شدند، باید قادر باشیم مردان و زنان جوان مان را به خانه برگردانیم.

 

وی در پایان پاسخ خود درباره ایران تصریح کرد: «بنابراین من فکر می کنم که ما در دولت بعدی، باید در اجرای برجام بسیار با قدرت عمل کنیم و در عین حال به برقراری ارتباطات با ایران ادامه دهیم.»

 

**کاهش بودجه اختصاصی آمریکا برای سازمان ملل

پاور در ادامه در باره تلاش جمهوریخواهان کنگره را با هدف کاهش بودجه اختصاصی آمریکا برای سازمان ملل در پی تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی و برنامه شهرک سازی تل اویو گفت که این تصمیم برای منافع کشورش «بسیار زیان بار» است و آمریکا با اداره سازمان ملل، راهبری بخشی از جهان را در دست دارد.

 

وی گفت: اگر بودجه ای که آمریکا برای سازمان ملل اختصاص می دهد، کاهش پیدا کند، کشورهایی مانند روسیه و چین از تضعیف حضور ما سود خواهند برد. ما در واقع، با اداره سازمان ملل، بخشی از جهان را اداره می کنیم و اگر بخواهیم بودجه این سازمان را تامین نکنیم و از اقدامات بشردوستانه و میانجیگری در روندهای صلح حمایت نکنیم، منافع آمریکا بشدت صدمه خواهد دید. ایالات متحده به سازمان ملل نیاز دارد.»

 

به گزارش ایرنا، 4 دی ماه سال جاری، 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است را به تصویب رساندند. آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به قطعنامه ضد شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی رأی ممتنع داد. 14 عضو دیگر به این قطعنامه رأی موافق دادند.

 

«سامانتا پاور» هم اعلام کرد گرچه کشورش رای ممتنع داده است اما رای واشنگتن به معنای کاهش تعهد کاخ سفید به تامین امنیت تل آویو نیست.

 

کشورهای عضو سازمان ملل متحد باید سالانه مقداری از بودجه این سازمان را تامین کنند که میزانی که هر کشور باید بپردازد بر اساس معیارهای گوناگونی تعیین می شود. تاکنون ایالات متحده بزرگ ترین تامین کننده مالی سازمان ملل است و 22 درصد از بودجه عملیاتی آن را تامین می کند و هزینه 28 درصد از عملیات حفظ صلح آن را نیز می پردازد که در مجموع به سالانه 8 میلیارد دلار می رسد.

 

گروهی از جمهوریخواهان کنگره آمریکا در واکنش به این اقدام سازمان ملل، تصمیم گرفتند قانونی را به تصویب برسانند تا بخشی از بودجه سازمان ملل را قطع کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------