آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جهانگیری : پیروزی های سوریه حاصل هماهنگی های سیاسی و میدانی تهران و دمشق است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جهانگیری

معاون اول رییس جمهور گفت: پیروزی های سوریه در برابر تروریست ها مرهون رشادت و پایداری ملت و ارتش سوریه و محور مقاومت و حاصل هماهنگی سیاسی و میدانی میان تهران و دمشق بوده است.

 به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری مشترک با نخست وزیر سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی روابط بسیار خوب و مستحکمی در زمینه های مختلف داشته اند که بنیان گذار این رابطه امام خمینی (ره) و مرحوم حافظ اسد بودند.

 

وی خاطر نشان کرد: دولت و ملت سوریه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی صدام علیه ملت ایران، در کنار دولت و ملت ایران بودند و امروز که سوریه مدتی است به تحریک برخی کشورهای غربی و منطقه با تروریست هایی روبرو است که جز خشونت و کشتار راه دیگری نمی شناسند، جمهوری اسلامی ایران نیز از ملت و دولت قانونی سوریه حمایت کرده است.

 

معاون اول رییس جمهور پیروزی های اخیر سوریه در حلب و دیگر مناطق درگیر در این کشور را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت و افزود: ضرورت دارد برای حفظ دستاوردهای حاصل شده میدانی و سیاسی و نیز برای همکاری در زمینه بازسازی سوریه، تهران و دمشق هماهنگی ها و مشورت های خود را افزایش دهند.

 

جهانگیری ادامه داد: سفر نخست وزیر سوریه به تهران نیز در همین زمینه انجام شده تا علاوه بر افزایش هماهنگی ها و مشورت های سیاسی دور جدیدی از روابط و همکاری های اقتصادی میان دو کشور آغاز شود.

 

وی با اشاره به امضای پنج سند همکاری میان دو کشور، گفت: بخش خصوصی ایران و شرکت های فعال که سابقه کار در سوریه را دارند می توانند در شرایط جدید بوجود آمده، فعالیت خود را در سوریه مجدداً آغاز کنند و یک خط اعتباری به سوریه داده شده که تجار می توانند با استفاده از آن کالا و خدمات خود را به سوریه صادر نمایند.

 

نخست وزیر سوریه نیز در این نشست خبری مشترک با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ملت ایران، به رابطه تاریخی و دیرین جمهوری اسلامی ایران و سوریه اشاره و خاطر نشان کرد: رابطه ممتازی از گذشته میان دو کشور وجود دارد که بنیان گذار این رابطه امام خمینی (ره) و مرحوم حافظ اسد بودند و امروز نیز مقام معظم رهبری، بشار اسد و دکتر روحانی ادامه دهنده این راه هستند.

 

عماد خمیس با بیان اینکه جنگ کنونی سوریه که موجب ویرانی های فراوانی شده است، با پیروزی هایی نیز همراه بوده گفت: این پیروزی ها مدیون و مرهون رشادت ها و ایستادگی ملت سوریه، جان فشانی ارتش و حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران است.

 

نخست وزیر سوریه ادامه داد: تروریسمی که امروز همه زیرساخت های سوریه را ویران کرده است امنیت منطقه را نیز به خطر انداخته و قصد دارد جهان را با مخاطره روبرو کند و ایران و سوریه هر دو در یک سنگر در مقابله با تروریسم قرار دارد.

 

عماد خمیس اظهار داشت: ما به جایگاه ویژه و ممتاز جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه ای و جهانی و سیاست های اقتصادی، سیاسی و نظامی که این کشور اجرا می کند باور داریم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------