آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش آمریکا به اظهارات رئیس جمهوری ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جاش ارنست

سخنگوی کاخ سفید گفت:ما هیچ تعهدی به رهبران کشورهای خارجی و از جمله ایران درباره اقدامات دولت آتی آمریکا نداده ایم.

به گزارش العالم، جاش ارنست روز سه شنبه این موضوع را در پاسخ به خبرنگاری اعلام کرد که پرسید: رئیس جمهوری ایران امروز اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا نمی تواند توافق اتمی را به صورت یکجانبه لغو کند.آیا دولت اوباما تعهدی به دولت ایران درباره این موضوع داده است ؟آیا از نظر منطق رئیس جمهور منتخب می تواند توافق را باطل کند؟

 

سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهوری(اوباما) بارها اعلام کرده است.این دولت هیچ تعهدی به رهبران کشورهای خارجی درباره اینکه دولت آتی آمریکا چه کاری انجام خواهد داد یا نخواهد داد ،نداده است. رئیس جمهوری آتی درباره آنچه که برای این کشور بهتر است ،تصمیم گیری خواهد کرد.

 

وی افزود: در ارتباط با توافق بین المللی که از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری می کند، باید بگویم که این توافق ،فقط یک توافق بین ایران و آمریکا نیست. این توافقی بین ایران و برخی از متحدان نزدیک ما و برخی از کشورهای دیگر حاضر در شورای امنیت سازمان ملل است. تمامی این کشور ها به این توافق پایبند هستند زیرا این توافق از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کرده است. این یکی از بزرگترین چالش های پیش روی این رئیس جمهوری(اوباما) زمانی که  قدرت را در دست گرفت، بود.جهان عمیقا نگران پیشرفت هایی بودکه ایران به طرف ساخت بمب دست پیدا کرده بودو این پیشرفت متوقف شد و به خاطر دیپلماسی سخت گیرانه ای که در طول سالها در پیش گرفته بودیم به عقب رانده شد.

 

سخنگوی کاخ سفید گفت: درست همین دیروز  آقای آمانو مدیر کل آژانس بین المللی اتمی بیانیه ای منتشر  و اعلام کرد که ایران سانتریفیوژهای اضافی و زیرساخت ها را از تاسیسات غنی سازی فردو بر اساس تعهداتش در برجام خارج ساخته است.

 

وی افزود : برجام ایران را متعهد می سازد که پس از یکسال از اجرایی شدن آن ،خارج ساختن تمامی سانتریفیوژ های اضافی را از تاسیسات غنی سازی فردو تکمیل و آنها را به انباری در تاسیسات غنی سازی نظنز منتقل کند تا تحت نظارت مداوم آژانس قرار داشته باشد.

 

این گام قابل توجهی است. شما باید لحظات خطیر نهم سپتامبر دو هزار و نه و زمانی که رئیس جمهور اوباما و دیگر رهبران جهان به جهانیان اعلام کردند که ایران از این تاسیسات اتمی سری برای رسیدن به سلاح اتمی استفاده می کند،به خاطر بیاورید. این توافقی بوده که موثر بوده است.این توافقی است که به اجرایی شدن مداوم و دیپلماسی مداوم نیازمند است تا ما و جامعه بین المللی مطمئن باشیم که ایران به تعهداتی که داده است ،پایبند بوده است. پس از انجام این کار پس از یکسال ما ثابت کردیم که این موضوع موثر بوده است.

 

جاش ارنست گفت: همزمان با اینکه رئیس جمهور آتی(ترامپ) بهترین راه پیش رو را بررسی می کند،ما امیدوار و خوش بین هستیم که او  در زمانی که سیاستگذاری خود را برای سال پیش رو تعیین می کند، این موفقیت را مدنظر آورد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------