آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. به گزارش ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو…

جان کری: ادامه تحریم های ایران به دلیل بحث موشکی، نقض تحریم تسلیحاتی و حمایت از حزب الله لبنان



جان کری با اشاره به ورود ایران به مسئله سوریه، روابط با عراق و اتهام برخی کشورهای منطقه به دخالت ایران در امور داخلی آنها افزود: ایران ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه را بر هم می‌زند.

 وزیر خارجه آمریکا تمدید تحریم‌ها علیه ایران را بی ارتباط با برجام و بحث هسته‌ای خواند و دلایل دیگری را برای این موضوع گفت.

 

به گزارش عصرایران، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا صبح چهارشنبه 28 دی‌ماه، در حاشیه نشست اقتصادی داووس با شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز عربی" گفتگو کرد. این آخرین گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با یک رسانه عربی است.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , جان کری

وی در پاسخ به سؤالی درباره دلایل آمریکا برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران به مسائل نامرتبط با بحث هسته‌ای اشاره کرد.

 

کری از ادامه تحریم‌ها در آینده علی رغم توافق 1+5 با ایران درباره موضوع هسته‌ای و پا بر جا ماندن برجام خبر داد.

 

کری گفت: به خاطر نقض ممنوعیت‌های تسلیحاتی، برنامه‌های موشکی و حمایت از حزب الله لبنان و گروه‌های "تروریستی" و حمایت از تروریسم در بیرون از مرزها، تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کردیم.

 

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: ما نه تنها تحریم‌ها را تمدید کردیم بلکه گاهی بر آنها نیز افزودیم.

 

جان کری با اشاره به ورود ایران به مسئله سوریه، روابط با عراق و اتهام برخی کشورهای منطقه به دخالت ایران در امور داخلی آنها ادعا کرد: ایران ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه را بر هم می‌زند.

 

این در حالی است که بر اساس برجام که مورد توافق ایران و قدرت‌های جهانی قرار گرفته است، مقرر شده بود که همه تحریم‌هایی که به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای ایران وضع شده‌اند برداشته شوند و تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران وضع نشود.

 

دولت اوباما که برای رسیدن به برجام با ایران تلاش کرده بود در روزهای پایانی عمر خود قرار دارد و تا چند روز دیگر "دونالد ترامپ" و کابینه اش بر سر کار خواهند آمد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------