آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ورود وزیر خارجه کویت به تهران همراه با یک پیام



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیر خارجه کویت

شیخ صباح الخالد الصباح، وزیر امور خارجه کویت دقایقی پیش وارد تهران شد.

  به گزارش ایسنا، این دیپلمات عالیرتبه کویتی صبح روز چهارشنبه به منظور انجام سفری یک روزه وارد تهران شد.

 

وزیر امور خارجه کویت قرار است تا دقایقی دیگر با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف رایزنی کند.

 

وزیر امور خارجه کویت طبق آنچه که سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرده حامل پیام امیر کویت برای حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی است و قرار است در جریان دیگری که وی انجام می‌دهد این پیام را به رئیس جمهور تقدیم کند.

 

وزیر امور خارجه کویت بعد از دو سال به تهران سفر کرده است.

 

سفیر ایران در کویت نیز با اشاره به سفر معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت به تهران،گفت: شیخ صباح الخالد الصباح در جریان سفر خود به تهران با مقامات عالیرتبه دیدار و رایزنی خواهد کرد.

 

علیرضا عنایتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت این سفر، اظهار کرد: بعد از دو سال این برای اولین بار است که وزیر خارجه کویت به تهران سفر می‌کند.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان  افزود: در جریان این سفر ، مقامات دو کشور در ارتباط با مسائل دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی خواهند کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم روز گذشته اعلام کرد: وزیر امور خارجه کویت حامل پیام امیر این کشور برای رییس‌جمهور کشورمان است.

 

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در خصوص اهداف سفر وزیر امور خارجه کویت به تهران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و کویت به عنوان دو کشور همسایه با مشترکات فراوان از دیرباز در تماس، تعامل و رایزنی با هم بوده و هستند.

 

قاسمی افزود: این سفر یک روزه که از مدتی قبل مطرح و برای آن برنامه‌ریزی شده بود در چارچوب روابط دو جانبه ایران و کویت انجام می‌شود. در این سفر همچنین قرار است علاوه بر مسائل دو جانبه و روابط فی‌مابین در خصوص آخرین تحولات منطقه و موضوعات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آید.

 

وی همچنین اعلام کرد: وزیر خارجه کویت حامل پیامی از سوی امیر کویت برای حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------