آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

واکنش‌ها به ادعای آزمایش موشک بالستیک/ نتانیاهو: ترامپ باید دوباره تحریم‌های ایران را بر قرار کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , نتانیاهو

آمریکا دیشب ( به وقت تهران ) ادعا کرد ایران یک موشک بالستیک میان برد آزمایش کرده است که نقض فاحش قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل است.

 به گزارش خبرگزاری رویترز گزارش داده است که این ادعا از سوی یک مقام بلند پایه آمریکایی مطرح شده و او ادعا کرده است که این موشک بالستیک بعد از طی 630 مایل منفجر شده است.

 

رویترز در گزارش خود به نقل از این مقام آمریکایی نام یکی از شهرهای اطراف تهران را نیز به عنوان محل پرتاب موشک نام برده و مدعی شده است این اقدام ایران تحریک آمیز بوده و ناقض قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل پس از توافق هسته ای میان ایران و شش کشور دنیا است.

 

با انتشار این خبر در رسانه های آمریکایی واکنش هایی نسبت به آن بروز کرد از جمله بنیامین نتانیاهو مانند همیشه زودتر از دیگران تهدید کرد که نسبت به این اقدام ایران با ترامپ مذاکره خواهد کرد و از او خواهد خواست تا تحریم های ایران را دوباره برقرار کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه  نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از انتشار این خبر ضمن ابراز ناراحتی از اینکه ایران یک بار دیگر یک موشک بالستیک آزمایش کرده است گفت در نظر دارد تا در زمان دیدارش از واشنگتن در ماه آینده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای تجدید تحریمها علیه ایران تحت فشار قرار دهد.

 

نتانیاهو که از جمله تندترین منتقدان توافق هسته ای است گفت:  ایران دشمن قسم خورده اسرائیل است و اسرائیل استدلال می کند که این توافق در جلوگیری از اینکه سلاحهای ایران تهدید علیه موجودیت اسرائیل باشند شکست خورده است.

 

دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفته بود که آزمایش موشکهای بالستیک ایران نقض توافق هسته ای نیست اما ترامپ گفته است او برنامه موشکی ایران را متوقف خواهد کرد. در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مربوط به توافق هسته ای ایران از تهران « خواسته شده است » تا از فعالیت در مورد موشکهای بالستیکی که برای حمل کلاهک های هسته ای طراحی شده اند به مدت هشت سال خودداری نماید.

 

فاکس نیوز: آزمایش شکست خورد

در همین حال شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا که متعلق به جریان تندرو و افراطی است با محکوم کردن این اقدام توسط ایران ضمن ارائه مختصات به ادعای خود دقیق از محل پرتاب موشک در 140 مایلی شرق تهران گفت این موشک که نام آن خرمشهر بوده پیش از آنکه در هوا منفجر شود توانسته 650 مایل  را طی کند.

 

این شبکه با تاکید براینکه قطعنامه 2231 شورای امنیت که چند روز بعد از توافق هسته ای امضا شد، از ایران می خواهد دست به چنین آزمایشاتی نزند گزارش داد:  با این حال، این دومین آزمایش ایران بعد از اقدام مشابه در ماه ژوئیه است.

 

فاکس نیوز همچنین  خواستار فشارهای بیشتر به ایران بر سربرنامه موشکی شد و گفت ترامپ باید وعده خود در خصوص متوقف کردن برنامه موشکی ایران را نیز به اجرا در آورد.

 

ديلي ميل: ايران با آزمايش موشک بالستيک، ترامپ را به چالش کشيد

این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود قول داده است برنامه موشکی ایران را متوقف کند این اقدام ایران را نوعی دهن کجی به ترامپ و به چالش کشیدن او تفسیر کرده است. این روزنامه نیز این اقدام ایران را خلاف و ناقض قطعنامه 2231 دانسته است.

 

نیویورک تایمز: ازمایش موشک ایران و آزمون ترامپ

این روزنامه آمریکایی نیز تقریبا مانند روزنامه انگلیسی دیلی میل این اقدام ایران را نوعی به چالش طلبیدن ترامپ دانسته و گفته است باید دید ترامپ که وعده داده بود برنامه موشکی ایران را متوقف خواهد کرد حالا چگونه با این اقدام ایران رفتار خواهد کرد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------