آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

عمر البشیر: مراکز ایرانی در سودان را تعطیل کردیم



وی در ادامه درباره دلایل مقابله با فعالیت فرهنگی یک مرکز ایرانی گفت که کشورش مایل نیست تا یک مشکل دیگر به مشکلاتش اضافه شود و شاهد درگیری‌های سنی – شیعی باشد.

"عمر البشیر" رئیس جمهور سودان با تاکید بر اینکه ایران هیچ گونه نفوذی در کشورش ندارد گفت: اخیرا یک مرکز فرهنگی ایرانی را یافتیم که اقدام به ترویج تشیع در سودان می‌کرد و آن را تعطیل کردیم.

 

به گزارش عصرایران، "عمر البشیر" رئیس جمهور سودان در گفتگو با شبکه تلویزیونی "العربیة"، جمهوری اسلامی ایران را به توسعه تشیع و سوء استفاده از کشورش برای ضربه زدن به عربستان سعودی متهم کرد.

 

وی پیش از این هم اتهامات مشابهی از جمله دخالت ایران در مسائل داخلی کشورهای عربی را به ایران وارد کرده بود.

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عمر البشیر

 

او افزود: دستگاه‌های دولتی سودان اخیرا یک مرکز فرهنگی ایرانی که در زمینه ترویج تشیع و ضد عربستان سعودی فعالیت می‌کرد را تعطیل کردند.

 

رئیس جمهور سودان تاکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد برای اقدام علیه عربستان سعودی مورد استفاده قرار بگیرد.

  

وی در ادامه درباره دلایل مقابله با فعالیت فرهنگی یک مرکز ایرانی در سودان گفت که کشورش مایل نیست تا یک مشکل دیگر به مشکلاتش اضافه شود و شاهد درگیری‌های  سنی - شیعی باشد و فعالیت بسیار خطرناک این مرکز فرهنگی باعث شد تا دولت سودان آن را تعطیل کند.

 

عمرالبشیر در ادامه به روابط خوب سودان با عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: عربستان اطلاعاتی در دست داشت که نشان می‌داد در سودان فعالیت‌های ضد عربستان انجام می‌شود و ما همواره بر این مسئله تاکید داشتیم که اجازه فعالیت ضد عربستان سعودی در کشورمان را نخواهیم داد.

 

وی مدعی شد: وجود یک مرکز فرهنگی ایرانی در سودان موجب ایجاد حساسیت شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فعالیت این مرکز باید متوقف شود.

 

البشیر اینکه چگونه فعالیت یک مرکز فرهنگی ایرانی می‌توانست به عربستان سعودی ضربه بزند، را توضیح نداد.

 

عمر البشیر رئیس جمهوری که طی سال‌های گذشته دوست و همپیمان ایران بود در ادامه اتهام زنی به کشورمان گفت: آمریکایی‌ها بعد از سقوط صدام حسین، حکومت شیعی در عراق تاسیس کردند و این مسئله باعث شد تا ایران چهار پایتخت عربی شامل دمشق، بیروت، بغداد و صنعاء را تحت سیطره خود در آورد.

 

وی گفت: آیا این (تسلط بر 4 پایتخت عربی) پایان طمع‌ورزی‌های ایران است یا اهداف دیگری نیز دارد؟

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------