آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عراقچی: طرف روسی قویا حمایت خود از توافق وین را اعلام کرد/مفهومی به عنوان اجرای سخت‌گیرانه برجام نداریم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عراقچی

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با بیان اینکه طرف روس سیاست خود که حمایت قوی از برجام است را اعلام کرد، گفت: برجام باید در فضایی سازنده و همراه با حسن نیت اجرا شود و مفهومی به عنوان اجرای سخت‌گیرانه برجام نداریم..

 به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه که روز گذشته برای مذاکره به سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه سفری به مسکو داشت در گفت‌وگویی در خصوص رایزنی‌هایش با همتای روس خود اظهار داشت: طرف روسی قویا حمایت خود از برجام و لزوم استمرار برجام را اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه طرف روس سیاست خود که حمایت قوی از برجام است را اعلام کرد، افزود: آنها گفتند موضع خود را به اطلاع همه طرف‌های 1+5 و به خصوص طرف آمریکایی و دولت جدید آمریکا رسانده‌اند و این موضع تغییرناپذیر روسیه است.

 

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به متن برجام تصریح کرد: در متن برجام آمده است که برجام باید در فضایی سازنده و همراه با حسن نیت اجرا شود و ما مفهومی به عنوان اجرای سخت‌گیرانه برجام که برخی این روزها می‌گویند نداریم و این خود مخالف برجام است.

 

* روسیه با دولت جدید آمریکا هم‌عقیده نیست

 

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز بهانه‌جویی‌های آمریکایی‌ها را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: تاکنون چند بار از ترامپ و دولت جدید آمریکا شنیده‌ایم که برجام سند خوبی نیست، ما اصلا با دولت آمریکا هم‌عقیده نیستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سند برجام بر اساس مکانیزم‌های دقیق و متعادلی تنظیم شده و برای روسیه و دیگر طرف‌ها ایجاد مانع جدید، به ویژه تحریم‌های جدید و موانع بانکی پذیرفتنی نیست.   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------