آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

کنفرانس امنیتی مونیخ : لغو برنامه مشترکی که برای وزرای ایران و اسراییل چیده شده بود



وزیر دفاع اسراییل ابراز امیدواری کرده بود که هنگام سخنرانی او در "پنل"، محمد جواد ظریف نیز در سالن باشد و حرف های او را بشنود.

برگزار کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان روز شنبه با عجله برگزاری یک نشست مشترک درباره وضعیت خاورمیانه را به دلیل اشتباه خود در چینش میهمانان این نشست از جمله دعوت مشترک از محمد جواد ظریف و آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه ایران و وزیر دفاع اسراییل برای سخنرانی در آن را لغو کردند.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت روزنامه اسراییلی " جروزالم پست" ترتیب دهندگان جلسات کنفرانس امنیتی مونیخ روز جمعه  اعلام کرده بودند، روز یکشنبه (امروز) جلسه ای تحت عنوان " خاورمیانه میانه جدید و بحران های قدیمی" با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با وزرای خارجه ترکیه وعربستان سعودی و وزیر دفاع اسراییل ترتیب داده اند؛ اما با توجه به عدم شرکت وزیر امور خارجه ایران در نشستی که یک مقام اسراییلی در آن باشد، زمان بندی این جلسه تغییر کرد و از میهمانان خواسته شد سخنرانی های خود را جداگانه ارایه کنند.

 

برنامه روز یکشنبه (امروز) قرار بود با مجری گری "لیز دوسِت " از مجریان به نام شبکه بی بی سی برگزار شود.

 

پس از اعلام لغو برنامه، محمد جواد ظریف شنبه شب در جریان یک "پنل" تخصصی درباره سیاست خارجی آمریکا سخنرانی کرد.

 

برنامه های سخنرانی "مولود چاووش اوغلو" و " عادل الجبیر" وزیران امور خارجه ترکیه و عربستان سعودی و نیز " آویگدور لیبرمن " وزیر دفاع اسراییل نیز به شنبه شب موکول شد.

 

آویگدور لیبرمن روز جمعه  و پس از اعلام برنامه روز یکشنبه کنفرانس امنیتی مونیخ در مصاحبه ای با کانال دو تلویزیون اسراییل گفت تلاش می کند " پنل" خاورمیانه با حضور محمد جواد ظریف و او برگزار شود تا این گونه او بتواند حرف هایش را به صورت مستقیم به گوش ظریف برساند.

 

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , کنفرانس امنیتی مونیخ

 

او ابراز امیدواری کرده بود که هنگام سخنرانی او در "پنل"، محمد جواد ظریف نیز در سالن باشد و حرف های او را بشنود.

 

او در این مصاحبه گفت: در دیدارهایم با وزرای دفاع دیگر کشورها در اینجا به یک نکته تاکید کردم: بزرگ ترین تهدید برای ثبات کل منطقه خاورمیانه " ایران " است.

 

کنفرانس امنیتی مونیخ امسال با حضور 30 رییس دولت و نزدیک به 80 وزیر امور خارجه یا دفاع از سرتاسر جهان برگزار شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------