آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بلومبرگ: سفارش نظامی امارات به روسیه: ساخت هواپیمای جنگی برای مقابله با ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سفارش نظامی امارات

بلومبرگ نوشت: بر اساس گزارش هایی که روستک(روستک یکی از سهامداران عمده‌ی صنایع نظامی روسیه) در مسکومنتشر کرده است، امارات متحده عربی طرح کلی توافق خرید سوخو-35 را با طرف روسی امضا کرده است. بر اساس این طرح کلی، قرار است امارات با روسیه برای توسعه نسل بعدی جنگنده ها همکاری کند.

 به گزارش  انتخاب ؛ به گفته سرگئی چمزوف مدیر اجرایی روستک، جدیدترین مجموعه از هواپیماهای سوخو که اخیرا هم به چین فرستاده شده است برای رفع نیازهای فوری کشورهای خلیج فارس کفایت می کرد، با این حال در آینده قرار است جنگنده های جدید این برند رونمایی شود.

 

چمزوف در نمایشگاه بین المللی دفاعی که در ابوظبی برگزار شده است گفته: این هواپیماها قرار است با تکنولوژی بالا و موتورهایی مدرن و مجهز به تجهیزات الکترونیکی و سلاح باشد. او گفته کار ساخت می تواند در سال 2018 آغاز شود.

 

بلومبرگ در ادامه آورده است: احیای ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای به دنبال توافق هسته ای سال گذشته منجر به افزایش هزینه های نظامی کشورهای خاورمیانه ای شده است. کشورهایی نظیر عربستان و امارات همین الان هم در جنگ نیابتی در یمن با ایران درگیرند و احتمالا تمرکزشان را بر روی برنامه های دفاعی بیشتری قرار خواهند داد.

 

جنگنده های جدیدی که روسیه معرفی کرده، قرار است برای امارات ساخته شود . قابلیت «دور کامل» یکی از ویژگی های این جنگنده ها است. به گفته چمزوف (که یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین است،) این مجموعه جدید از لحاظ طراحی، کامل است و در مرحله تست هواپیماهاست.

 

MIG-29 دو موتوره و تک سرنشین به عنوان یک جت جنگنده برتر، در رقابت با هواپیماهای جنگی آمریکایی «اف-15 ایگل» و «اف-16 فالکون» ساخته شده است.

 

بر اساس گزارش روستک این مدل که برای امارات طراحی شده، دارنده قابلیت اجرایی نسل پنجم است. این هواپیماها میتوانند در طبقه بندی «لاکهید مارتین اف-35 لایتنینگ دو» و «اف-22 رپتور» قرار بگیرند. با این حال روشن نیست که این هواپیماها بتوانند قابلیت های مشابهی داشته باشند. توافقی موازی بین روسیه و هند نیز برای ساخت نسل جدید جنگنده ها امضا شده است. این توافق چند سال پیش امضا شده است.

 

روستک و دیگر کارخانجات دفاعی روسیه، کویت، بحرین، عربستان و قطر را هم به عنوان اهداف تجاری شان در نظر گرفته اند؛ با این حال این همکاری ها قرار نیست در سطح همکاری ها با امارات باشد.

 

چمزوف اضافه کرده که خاورمیانه به عنوان بازاری که پول زیادی دارد و توانایی بالایی برای پرداخت پول دارد بازار جذابی است.

 

بر اساس گزارش ها، کشورهای خاورمیانه در صددند که قابلیت های تهاجمی شان را به ویژه در ناوگان جت های جنگی تقویت کنند و بر روی موشک های هوا به زمین و سیستم های هدایت پیشرفته و قابلیت سوختگیری در هوا برای افزایش طول پرواز سرمایه گذاری های کلانی کرده اند.

 

بودجه های ترکیبی برای منطقه، تا سال 2020 احتمالا به 180 میلیارد دلار خواهد رسید. پیش بینی می شود که امارات و عربستان که سفارش هواپیماهای «حمله زمینی پاناویا تورنادو» و 72 جنگنده «یوروفایتر» را نیز داده اند هزینه های گزافی برای مقابله با ایران بپردازند.

 

موشک سازان اروپایی نیز در این میان به دنبال بهره بردن از منافع این سرمایه گذاری خاورمیانه ای ها در بخش تسلیحاتی منطقه اند.

 

چمزوف گفته که روستک اکنون  آماده ارسال تسلیحات و تجهیزات دفاعی به ایران نیز است. پیش تر نیز سامانه ها موشکی زمین به هوای «اس- 300» که ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار داشته به ایران داده شده است.

 

بویینگ گفته همان طور که از اهداف نمایشگاه دفاعی بین المللی بر می آید، هدف فروش مدل های هواپیماهای موجود به خریداران خاورمیانه است که ارزش این مبادلات 31.1 میلیارد دلار در ماه آتی خواهد بود.

 

به گفته «دنیس سوانسون» معاون بوئینگ در بازار دفاع جهانی این شرکت سفارش 72 «اف-15 » از قطر و 32 «اف/ای-18 سوپر هورنتز» از کویت داشته که باید با دولت آمریکا و خریداران به مرحله نهایی برسد.

 

او گفته این توافقات بخش مهمی از خط تولید جنگنده های آمریکایی اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------