آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمانو: ایران تاکنون توافق هسته‌ای را کامل اجرا کرده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , آمانو

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر این‌که «ایران در بیش از یک سال گذشته توافق هسته‌ای را کامل اجرا کرده است»، گفت: آژانس به نظارت و راستی آزمایی توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

 به گزارش ایسنا یوکیو آمانو ،مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو درباره مسئله امنیت هسته‌ای، توافق هسته‌ای ایران و آزمایش‌های موشکی کره شمالی با شبکه خبری بی‌بی‌سی  اضهار داشت: توافق هسته‌ای با ایران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است. 

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا شعارهای دونالد ترامپ و به ویژه انتقادات او از توافق هسته‌ای با ایران،  شما را نگران می‌کند؟ گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمانی فنی (تخصصی) است و تمرکز ما نیز روی واقعیت‌هاست. ایران، توافق (هسته‌ای) را اجرا می‌کند و آژانس نیز نظارت و راستی‌آزمایی توافق را ادامه می‌دهد؛ بنابراین، ما گمانه‌زنی نمی‌کنیم و نگران نیستیم. با آمریکایی‌ها نیز صحبت خواهیم کرد. 

 

وی افزود: ما بیش از یکسال است که این توافق را اجرا می کنیم و توافق نیز اجرا شده است. 

 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سؤال که مهمترین اولویت کنونی شما برای آژانس بین المللی انرژی اتمی چیست؟ گفت: البته، توافق هسته‌ای ایران و اجرای آن اهمیت زیادی دارد، اما مسائل کره شمالی و امنیت هسته‌ای نیز وجود دارد. 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که این روزها خطر تروریسم به شکل فزاینده‌ای احساس می شود و به همین علت امنیت هسته ای از اولویت و اهمیت بسیاری برخوردار است. در این زمینه چه اقداماتی می‌کنید؟ نیز گفت: این مسئله بسیار مهمی است. امنیت هسته ای به معنای جلوگیری از افتادن مواد هسته ای به دست تروریست ها و مسئولیتِ اطمینان از رخ ندادن این مسئله است. آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به کشورها (در این زمینه) کمک می کند. ما به مأموران مرزبانی و افسران گمرک‌ها آموزش می‌دهیم، تجهیزات فراهم می‌کنیم، پایگاه اطلاعاتی داریم و کشورها را در اجرای توافق ها یاری می‌کنیم. 

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشرفت‌ها در حوزه فناوری هسته‌ای، کار را برای شما دشوارتر کرده است؟ گفت: تروریسم در همه جا وجود دارد و ما باید این خطر را بسیار جدی بگیریم. اما بسیاری از کشورها در این زمینه همکاری دارند و آژانس نیز در عرصه جهانی برای تقویت امنیت هسته ای کار می کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------