آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

رئیس پارلمان اردن بعد از سفر به تهران: موضع ما به رسمیت شناختن دو کشور اسرائیل و فلسطین است / ایران موضع اعتدال در پیش بگیرد



الطراونه حامل پیامی از سوی پادشاه اردن برای ایران نبوده است اما وی در محدوده اختیارات خود به عنوان رئیس پارلمان، مواضع اردن نسبت به مسائل منطقه را در دیدار با مقامات ایرانی تبیین کرد.

بر اساس گزارش برخی رسانه ها، رئیس پارلمان اردن که در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران، حضور داشت از ایران خواسته است که مواضع میانه‌رو برای حل بحران سوریه، یمن و عراق در پیش بگیرد.

 

به گزارش عصرایران، "عاطف الطراونة" رئیس پارلمان اردن یکی از صدها میهمان دعوت شده به کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بود که ضمن شرکت در این رویداد بین‌المللی با چند مقام ایرانی نیز دیدار کرد.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رئیس پارلمان اردن

رسانه‌های عربی سفر الطراونه به تهران را در راستای انتقال پیام کشورهای منطقه به ایران و دعوت ایران به اتخاذ مواضع میانه‌رو برای حل بحران‌های منطقه دانستند.

 

روزنامه "الحیات" چاپ لندن، دراین باره نوشت: الطراونه حامل پیامی از سوی پادشاه اردن برای ایران نبوده است اما وی در محدوده اختیارات خود به عنوان رئیس پارلمان، مواضع اردن نسبت به مسائل منطقه را در دیدار با مقامات ایرانی تبیین کرد.

 

به گزارش این روزنامه، علی رغم اینکه کنفرانس تهران برای حمایت از انتفاضه فلسطین تشکیل شده است، الطراونه در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از گزینه حل مسالمت آمیز مسئله فلسطین طرفداری کرد و خواستار راه حل به رسمیت شناختن دو کشور اسرائیل و فلسطین شد.

 

مقامات وزارت خارجه اردن به این روزنامه گفته‌اند که عنوان این کنفرانس در دعوتنامه‌ای که از تهران برای ما ارسال شد "ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین" بود اما پس از مشارکت تابلوهایی را مشاهده کردیم که عنوان کنفرانس را "ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از مقاومت فلسطینی" ذکر کرده بودند.

 

بر اساس این گزارش، عاطف الطراونه در دیدار با حسن روحانی و علی لاریجانی، ایران را به در پیش گرفتن موضع اعتدال و میانه روی برای حل بحران سوریه، عراق و یمن فراخوانده است و به روحانی گفته است: حمایت از فلسطین نیازمند این است که ایران موضع میانه نسبت به مسائل منطقه اتخاذ کند و از آشتی گروه‌های فلسطینی حمایت کند.

 

فتح و حماس دو طیف سیاسی فلسطینی هستند. ایران از حماس حمایت میکند اما اکثر کشورهای عربی از جنبش فتح به ریاست "محمود عباس" حمایت می کنند.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رئیس پارلمان اردن

الطراونه همچنین می‌افزاید: امکان حمایت از برادران فلسطینی با شعله‌ور کردن آتش بحران در سوریه، عراق و یمن ممکن نیست.

 

وی از مقامات ایرانی خواسته است که اولویت خود را هماهنگ ساختن دیدگاه ایران و کشورهای مؤثر در منطقه قرار دهند.

 

به گزارش الحیات، مقامات ایرانی موضع رئیس پارلمان اردن را ناشی از فهم نادرست مواضع ایران قلمداد و اعلام کرده‌اند که آنها خواستار نزدیکی دیدگاه‌های ایران و عربستان هستند.

 

روزنامه الحیاة مدعی است که این گزارش را با تکیه بر منابع آگاه تهیه کرده است هر چند قرار است عاطف الطراونه، طی گزارشی سفر خود به ایران و دیدار با مقامات ایرانی را ارزیابی کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------