آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

اکونومیست: ایران پس از برجام عرض اندام کرد / هشدار به آمریکا درباره جنگ علیه ایران / جنگ با ایران یعنی درگیری در کل خاورمیانه



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

مجله اکونومیست بریتانیا نسبت به هرگونه جنگ علیه ایران هشدار داد و مدعی شد: ایران به دنبال ایجاد "هلال شیعی" شامل بغداد، دمشق و بیروت است و مقابله با این امر نیازمند یک اقدام نظامی است اما آمریکا به دنبال راهی جایگزین برای اقدام نظامی می‌باشد.

 به گزارش عصرایران، مجله اکونومیست بریتانیا طی یادداشتی به تحلیل شیوه‌های مناسب پیش‌روی دولت جدید آمریکا برای مقابله با ایران پرداخت و از وقوع هر گونه جنگ میان ایران و آمریکا هشدار داد.

 

به ادعای این منبع تحلیلی انگلیسی زبان، هرگونه جنگ علیه ایران سراسر منطقه خاورمیانه را درگیر خواهد ساخت.

 

اکونومیست نوشت: دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران تا چه اندازه از کاهش تحریم‌ها و آزاد شدن ثروت‌ 100 میلیارد دلاری در پی توافق هسته‌ای (برجام)، برای عرض اندام در منطقه استفاده کرده است.

 

این مجله مدعی شد، پس از برجام، ایران حمایت‌های خود از بشار اسد را افزایش داد، سلاح سنگین برای حزب الله لبنان ارسال کرد، از گروه‌های عراقی حمایت کرد که با شکست نیروهای داعش در موصل، عراق نیز از آن ایران خواهد شد، در یمن نیز ایران از حوثی‌ها (جنبش انصارالله) حمایت می‌کند و برای آنها سلاح ارسال می‌کند.

 

هفته نامه اکونومیست تاکید کرد: هشدار آمریکا به ایران ابهام بسیار دارد؛ زیرا مقابله با ایران باید بدون جنگ صورت بگیرد.

 

به گزارش این مجله بین‌المللی، آمریکا می‌تواند مقررات سختی درباره گردش‌های مالی ایران و ارتباط سپاه پاسداران با نهادهای تجاری وضع کند. هرچند ایران برای ایجاد "هلال شیعی" شامل بغداد، دمشق و بیروت تلاش می‌کند و مقابله با ایران در این راستا نیازمند اقدام نظامی است اما آمریکا از وزیر دفاع جدید خواسته است که در جهت یافتن جایگزین عمل کند.

 

مجله اکونومیست در ادامه به اقدامات احتمالی آمریکا برای مقابله با ایران اشاره کرد و نوشت: احتمالا آمریکا روسیه را از ایران جدا خواهد کرد و به آن پیشنهاد فعالیت مشترک برای مبارزه با داعش خواهد داد و در صورتی که این پیشنهاد رد شود، آمریکا نیروهای زمینی خود در منطقه را افزایش خواهد داد.

 

این گزارش مهمترین چالش پیش‌رو را مربوط به عراق دانست و تاکید کرد که "جیمز متیس" وزیر دفاع آمریکا آگاه است که اگر نیروهای آمریکایی در عراق وجود نداشته باشند پس از آزادسازی موصل از داعش، ایران یک دولت نزدیک به خود را بر سر کار خواهد آورد.

 

اکونومیست در پایان آورده است: متیس و "رکس تیلرسون" وزیر خارجه آمریکا باید برنامه محدود ساختن ایران بدون هرگونه درگیری احتمالی که ممکن است منجر به جنگ در خاورمیانه شود را مشخص کنند.

 

اکونومیست هفته‌نامه خبری و بین‌المللی انگلیسی زبان چاپ لندن است. این مجله در سال 2008 از قدرت یافتن مجدد روسیه در جهان خبر داده بود که تحلیل آن به واقعیت تبدیل شد. 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------