آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نتانیاهو؛ از ستایش کوروش کبیر تا ادعای تلاش ایرانیان برای قتل عام یهودیان!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نتانیاهو

ظریف در پاسخ توییتری خود به ادعاهای نتانیاهو به طور مشخص به نجات سه باره یهودیان از سوی ایرانیان اشاره کرده و نتانیاهو را به جعل تورات و دروغگویی متهم کرده است.

عصر ایران - بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دست راستی اسراییل دو مرتبه در روزهای گذشته با طرح اظهاراتی مشابه مدعی شده است : ایرانیان در گذشته تاریخی نیز در پی قتل عام یهودیان بودند که ناکام ماندند و امروز نیز خواهان نابودی اسراییل هستند!

 

نتانیاهو یک بار در دیدار اخیرش با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مسکو این ادعا را مطرح کرد که البته با پاسخ کنایه آمیز رهبر روسیه نتوانست دنباله موضوع را بگیرد چون پوتین از او خواست از گذشته دست بردارد و به موضوعات امروز بپردازد.

 

نتانیاهو بعد از ظهر شنبه هفته جاری نیز فیلمی از حضور و سخنرانی اش در میان جمعی از کودکان یهودی در کنیسه محلی اش در صفحه توییتر خود منتشر شد که در آن فیلم نیز با خواندن کتاب "استر" خطاب به کودکان گفت:" در ایران می خواستند ما را بکشند اما موفق نشدند، امروز هم ایرانیان خواهان نابودی ما هستند که البته موفق نخواهند شد."

 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز در توییتی به ادعاهای اخیر نتانیاهو پاسخ داد و نخست وزیر اسراییل را به جعل تورات و دروغگویی متهم کرد.

 

ظریف در توییتی نوشت:" یک بار دیگر، نتانیاهو نه تنها واقعیات معاصر را تحریف می کند، بلکه همزمان گذشته و حتی کتاب مقدس را نیز تحریف می نماید. واقعا تاسف آور است که تعصب و نژاد پرستی به جایی می رسد که علیه آحاد یک ملت که سه بار در تاریخش یهودیان را نجات داده است، چنین اتهامی وارد می شود."

 

او افزود : کتاب استر بیان می کند که چگونه خشایارشا در چنین روزی یهودیان را از توطئه هامان نجات داد؛ دوباره در زمان کوروش، پادشاه ایران یهودیان را از اسارت در بابل رهانید؛ و در زمان جنگ جهانی دوم که یهودیان در اروپا کشتار می شدند، ایرانیان به آنان پناه دادند."

 

ادعاهای نتانیاهو و پاسخ ظریف به طرح این ادعاها و موضوع نجات سه باره یهودیان از سوی ایرانیان که البته نظرات مختلفی درباره آنها وجود دارد؛ موضوع بحث این نوشته نیست چرا که درستی یا نادرستی و میزان اعتبار واقعه ای به نام " پوریم " که یهودیان آن را همه ساله به عنوان یکی از مهم ترین اعیاد خود جشن می گیرند به لحاظ تاریخی سندیت قابل اجماعی ندارد و حرف و حدیث های زیادی درباره صحت آن وجود دارد.

 

اما نکته ای که در این نوشته قصد یادآوری آن است اشاره به این مساله است که در حالی نتانیاهو ایرانیان (Persians) را به تلاش برای قتل عام یهودیان متهم می کند که خود او پیشتر بارها در سخنانش از کوروش بزرگ بنیانگذار امپراتوری پارس تجلیل و تقدیر کرده و بر تفاوت بین مواضع فعلی جمهوری اسلامی ایران و تاریخچه روابط بین ایرانیان و یهودیان تاکید کرده است.

 

او همین چند هفته پیش نیز با انتشار ویدئویی خطاب به مردم ایران با طرح ادعاهای نخ نما شده و همیشگی خود از ضرورت دوستی بین مردم ایران و اسراییل که به مدعای او دارای ریشه های تاریخی قوی است سخن گفت.

 

نتانیاهو حتی کمتر از 6 ماه پیش در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی ملل متحد در سخنانی کنایه آمیز خطاب به محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین گفته بود که فلسطینی‌ها علیه ایران به‌خاطر منشور کوروش کبیر هم به دیوان بین‌المللی لاهه شکایت ارائه کنند چون با آزاد کردن یهودیان از اسارت و فرستادن آنها به بابل زمینه ساز تشکیل دولت اسراییل شده است!

 

این طعنه نتانیاهو در واکنش به درخواست محمود عباس به منظور عذرخواهی دولت بریتانیا به‌خاطر صدور "اعلامیه بالفور" و حمایت از تشکیل کشوری برای یهودیان، صورت گرفته بود.

 

اما حالا نخست وزیر اسراییل با تغییر لحنی آشکار از تلاش ایرانیان برای قتل عام یهودیان سخن می گوید و هیچ به این تناقض پاسخ نمی گوید: که چگونه می شود هم از گذشته تاریخی ایرانیان بابت رفتار بزرگ منشانه کورش بزرگ در گسیل هزاران آواره یهودی از بابل به اورشلیم تمجید کرد و هم در دست دیگر ادعای تلاش ایرانیان برای قتل عام یهودیان را به پیش کشید!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------