آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

توافق در مذاکرات نفتی ایران و روسیه تا پاییز به تعویق افتاد



 
اخبار سیاست خارجی - توافق در مذاکرات نفتی ایران و روسیه تا پاییز به تعویق افتاد

نگرانی آمریکا از کند بودن پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای با ایران، به نتیجه نرسیدن مذاکرات ایران و روسیه بر سر قرارداد نفتی بین دو طرف، بررسی جایگاه ایران و عربستان در آینده خاورمیانه و ادامه تلاش‌های سناتورهای آمریکایی برای تاثیرگذاری بر توافق هسته‌ای با ایران از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

روزنامه لبنانی دیلی استار سخنان الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه را مورد اشاره قرار داده است که در روز جمعه گفته است مذاکرات وی با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران به توافق نهایی بر سر یک قرارداد احتمالی نفت در برابر کالا بین دو کشور منجر نشده است.

وی ابراز امیدواری کرده است که این قرارداد در دیدار مقامات دو طرف در پاییز نهایی شود. در ماه‌های گذشته خبرگزاری رویترز از مذاکرات دو طرف برای به نتیجه رساندن قراردادی خبر داد که بر اساس آن، ایران روزانه پانصد هزار بشکه نفت به روسیه صادر خواهد کرد و در مقابل از روسیه کالا وارد خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز از جمله رسانه‌هایی است که سخنان مقامات آمریکایی در پایان دور چهارم مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به یک توافق جامع را نقل کرده است.

این مقام آمریکایی ضمن اشاره به سختی مذاکرات و ابراز نگرانی از کوتاه بودن زمان باقی مانده در ادامه گفته است که هنوز به موفقیت مذاکرات امیدوار است.

مقام آمریکایی اظهار داشته است که مذاکرات به واقع‌بینی بیشتر نیاز دارد. وی ادامه داده است که هر مذاکراتی روزهای خوب و روزهای بدی و فراز و نشیب‌هایی دارد و این دور از مذاکرات در وین با سختی بسیار زیادی همراه بود اگر چه این سختی به طور کلی غیرقابل پیش‌بینی نبود.

یک مقام غربی دیگر نیز اگر چه از احتمال موفقیت مذاکرات تا مهلت تعیین شده در ژوئن سخن گفته ولی پیشرفت در مذاکرات را نیازمند کمی انعطاف از جانب ایران دانسته است.

در کنار پرداختن به موضوعات پرچالشی مانند تعداد سانتریفیوژهای ایران، مساله قابل توجه برای رویترز، دیدارهای طولانی مدت طرف ایران و آمریکایی است که در تاریخ روابط دو طرف بعد از انقلاب اسلامی در ایران بی‌سابقه است.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات  ایران و 1+5


ادامه اقدامات سناتورهای آمریکایی در باره توافق احتمالی ایران و آمریکا، موضوعی است که مورد توجه دیلی بیست قرار گرفته است.

باب کراکر سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی به دنبال این است که دولت اوباما را وادار کند که هر توافق احتمالی با ایران را برای بررسی به کنگره بفرستد. بر اساس تبصره‌ای که توسط کراکر مطرح شده است، کنگره علاوه بر اعلام مخالفت خود با چنین توافقی خواهان برگزاری جلسه استماع در این باره خواهد شد.

این سناتور طرفدار اسرائیل ضمن اشاره به در سایه قرار گرفتن کنگره در مذاکرات هسته‌ای با ایران گفته است نمی‌تواند تصور کند در موضوعی که تا این حد برای امنیت اسرائیل مهم است چنین اتفاقی بیفتد. وی ابراز امیدواری کرده است که بسیاری از دموکرات‌ها نیز با درخواست وی برای بررسی توافق با ایران پس از مذاکره بر سر آن همراهی کنند.

موضوع روابط ایران و عربستان ذیل خبر دعوت وزیر خارجه عربستان از همتای ایران خود مورد بررسی چندین رسانه غربی قرار گرفته است.

المانیتور در مطلبی در این باره، ادامه بحران در سوریه، بدتر شدن وضعیت امنیتی در عراق و احتمال پیروزی نوری المالکی در فضای سیاسی این کشور و پرهزینه شدن شکاف بین شیعه و سنی برای همه بازیگران را زمینه‌های تلاش سعودی‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه دانسته است.

باربارا اسلاوین تحلیل‌گر آمریکایی نیز در مطلبی برای صدای آمریکا در مورد تغییر جایگاه ایران و عربستان در منطقه نوشته است که تغییر رفتار عربستان پس از چند ماه امتناع از نزدیک شدن به ایران ناشی از این است که درک کرده‌اند حکومت اسد در سوریه در حال فروپاشی نیست و دولت اوباما نیز مقابله با خطر تروریسم و اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را به سناریوی تغییر رژیم در منطقه ترجیح داده است. انها با درک این که آمریکا وارد جنگ سومی در خاورمیانه نخواهد شد، مجبور شده‌اند اعضای تندروی تیم امنیت ملی خود را کنار بگذارند.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------