آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

ایران درهای به چالش کشیدن واشنگتن را به روی روسیه باز کرد



دیلی کالر در گزارشی می نویسد: افزایش اتحاد روسیه و ایران می تواند به عنوان چالشی برای برنامه دولت ترامپ با هدف تقویت متحدان واشنگتن در منطقه خاورمیانه باشد. 

سفر 2 روزه رئیس جمهور به روسیه که شب گذشته به پایان رسید توجه رسانه های خارجی را کمتر از 2 مانده به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران به خود جلب کرد.

 

به گزارش نامه نیوز، دیلی کالر با تیتر « ایران درهای به چالش کشیدن واشنگتن را به روی روسیه باز کرد» درباره این سفر نوشت: وزیر خارجه ایران، درهای پایگاه های هوایی این کشور را به روی روسیه و برای حمله به سوریه بازگشایی کرد.

 

دیلی کالر با اشاره به اظهارات روز گذشته محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان درباره اینکه روسیه می تواند از پایگاه های هوایی ایران به صورت موردی برای حمله به مواضع خود در سوریه استفاده کند، آن را نشانه دیگری از افزایش همکاری های میان 2 کشور خواند.

 

روسیه در ماه آگوست گذشته حملاتی را از پایگاه های هوایی ایران علیه سوریه صورت داد اما به دلیل مخالفت برخی از مقامات ایران متوقف شد.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیس جمهور

دیلی کالر در ادامه گزارش خود می نویسد: افزایش اتحاد روسیه و ایران می تواند به عنوان چالشی برای برنامه دولت ترامپ با هدف تقویت متحدان واشنگتن در منطقه خاورمیانه باشد. استفاده روسیه از پایگاه های هوایی ایران مهم است چرا که هیچ قدرت جهانی به جز روسیه از ابتدای جنگ جهانی دوم تاکنون نیروی نظامی در ایران نداشته است.

 

روسیه در کنار ترکیه و ایران به دنبال تلاش هایی برای رسیدن به صلح در بحران سوریه هستند. مذاکرات صلح سوریه آمریکا و متحدان عرب این کشور را که منافع قابل توجهی در سوریه دارند مستثنی کرده است.

 

خبرگزاری روسیه ایتارتاس هم در این باره با پرداختن به بیانیه مشترک روسای جمهور مشترک ایران و روسیه نوشت: ولادیمر پوتین ایران را قابل اعتماد ترین و باثبات ترین متحد خود خواند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------