آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

وزیر اسراییلی: نمی خواهیم با شکست داعش ایران در مرزهایمان باشد



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,وزیر اسراییلی

نگرانی مقامات اسراییل در حالی افزایش یافته که مقامات دولت جدید آمریکا به صراحت اعلام کرده اند که دیگر اولویت آنها در سوریه برکناری بشار اسد از قدرت نیست.

یک وزیر کابینه اسراییل اعلام کرد رژیم تل آویو از پایان جنگ داخلی سوریه و قدرت یابی و حضور مستقیم ایران در مرز با اسراییل بیمناک است.

 

به گزارش عصر ایران "یووال اشتینیتز" وزیر انرژی و زیر ساخت کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در مصاحبه ای با روزنامه اسراییلی جروزالم پست از افزایش قدرت ایران پس از پایان احتمالی جنگ داخلی سوریه و شکست داعش ابراز نگرانی کرد.وزیر اسراییلی: نمی خواهیم با شکست داعش ایران در مرزهایمان باشد

 

او با ادعای اینکه افزایش نفوذ ایران در سوریه در صورت پایان یافتن جنگ داخلی این کشور نگرانی کشورهای عربی، ترکیه ، ناتو و اسراییل را سبب شده است تاکید کرد که دولت تل آویو به هیچ وجه مایل نیست شاهد حضور مستقیم ایران در مرزهایش باشد.

 

اشتینیتز با تاکید بر اینکه پایان جنگ داخلی سوریه و حضور دایمی ایران در سوریه سناریویی است که خاورمیانه را تغییر خواهد داد و منجر به محاصره کشورهای عربی خاورمیانه از سوی ایران خواهد شد، افزود: ما نمی خواهیم با ایران مرز مشترک داشته باشیم و این سناریو کابوسی برای اسراییل و کشورهایی چون اردن و دیگر کشورهای عربی منطقه است.

 

اشتینیتز گفت: تمرکز بر شکست داعش در سوریه کار آسانی است اما در سوریه دو مشکل اصلی وجود دارد که یکی از آنها داعش و دیگری حضور ایران است.

 

به گفته این وزیر اسراییلی ایران هم اکنون به دلیل حمایت از حماس و حزب الله لبنان در مرزهای غربی و شمالی اسراییل حضور دارد و دولت تل آویو نمی خواهد با شکست داعش و افزایش نفوذ ایران در سوریه، شاهد حضور مستقیم ایران در مرزهای شرقی اسراییل باشد.

 

اظهارات این وزیر اسراییلی در حالی است که مقامات دولت جدید آمریکا تاکی کرده اند برکناری بشار اسد از قدرت اولویت اصلی آنها نیست و اولویت نخست آنها در سوریه ایجاد اجماع و همکاری با دیگر شرکای منطقه ای و جهانی برای شکست داعش است.

 

"نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در این باره تاکید کرد: اولویت دولت آمریکا این نیست که بر بیرون کردن بشار اسد از قدرت تاکید کند.

 

به گفته این دیپلمات آمریکایی: اولویت آمریکا تمرکز بر چگونگی به انجام رساندن کارهاست و اینکه باید با چه کسانی کار کند تا اوضاع برای مردم سوریه عوض شود.

 

دولت راست گرای نتانیاهو در هفته های گذشته بارها نگرانی خود را از پایان جنگ داخلی سوریه، شکست داعش در عین حفظ موقعیت بشار اسد و تقویت موضع ایران در سوریه اعلام کرده است.

 

نتانیاهو در سفر اخیر خود به مسکو در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نگرانی تل آویو را از حضور ایران در مرزهای سوریه و اسراییل به اطلاع مقامات مسکو رسانده است.

 

در هفته های گذشته رایزنی های منطقه ای بر سر آغاز عملیات علیه داعش در شهر رقه سوریه افزایش یافته است و در آخرین مورد از این رایزنی ها روز پنج شنبه "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا در آنکارا با مقامات عالی رتبه ترکیه دیدار و گفت و گو کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------