آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

نخستین اعتراف رسمی دولت ترامپ به پای بندی ایران به برجام



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , دولت ترامپ

لحن گزارش به گونه ای است که می توان پذیرش از روی اکراه "واقعیت پای بندی ایران به مفاد برجام" را از لابلای متن نامه احساس کرد.

 دولت ترامپ در نخستین گزارش رسمی خود از نحوه اجرای برجام از سوی ایران، اعتراف کرد جمهوری اسلامی ایران همچنان به مفاد توافقنامه هسته ای (برجام) پای بند بوده است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا با ارسال نامه ای خطاب به "پل رایان" رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی از وضعیت اجرای توافقنامه هسته ای با ایران (برجام) در 90 روز گذشته ارایه کرده است.

 

در این گزارش وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده که جمهوری اسلامی ایران در 90 روز گذشته به مفاد توافقنامه هسته ای پای بند بوده است. این گزارش به منظور تعیین تکلیف ادامه تعلیق تحریم های هسته ای ایران به کنگره ارایه شده است.

 

بر اساس قوانین داخلی آمریکا، دولت این کشور موظف شده است هر 90 روز یکبار به منظور تعیین تکلیف ادامه تعلیق تحریم های هسته ای ایران گزارشی از وضعیت پای بندی ایران به توافقنامه هسته ای به کنگره ارایه دهد.

 

این نخستین گزارش رسمی دولت ترامپ درباره نحوه اجرای برجام از سوی ایران به کنگره بوده است.

 

با این حال در گزارش جدید وزارت امور خارجه آمریکا کوشیده است عبارت پای بندی ایران به برجام را در لفافه ای از ادعاهای همیشگی واشنگتن درباره حمایت ایران از تروریسم و دیگر اتهامات همیشگی مطرح کند.

 

این گزارش وزیر امور خارجه آمریکا نخستین موضع رسمی دولت ترامپ در قبال نحوه اجرای برجام است و از این منظر از سوی رسانه ها واجد اهمیت دانسته شده است.

 

لحن گزارش به گونه ای است که می توان پذیرش از روی اکراه "واقعیت پای بندی ایران به مفاد برجام" را از لابلای متن نامه احساس کرد.

 

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود بارها با اشاره به اینکه برجام یکی از بدترین توافقات  در تاریخ دیپلماسی آمریکاست از لغو یا حتی پاره کردن این توافق در صورت راه یابی به کاخ سفید سخن گفته بود؛ اما از زمانی که به عنوان رییس جمهور آمریکا به کاخ سفید پا گذاشت، کمتر علیه این توافقنامه بین المللی سخن گفته است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در نامه ارسالی خود به کنگره تاکید کرده است ساست دولت ترامپ در قبال برجام همچنان بر مبنای بررسی و نظارت دقیق بر نحوه عملکرد ایران در قبال تعهداتش خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------