آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ابهام در نتایج دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دور جدید مذاکرات ایران و آژانس

 
 اخبار سیاست خارجی - ابهام در نتایج دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

ابهام در نتایج دور جدید گفت و گوهای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، سخنان رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس «سیکا» در چین، احتمال فرستاده شدن ناظرانی از ایران برای انتخابات سوریه، تأکید ایران بر ضرورت آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن و بازتاب سخنان سردار فیروزآبادی درباره رسانه ها و دولت، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک ، موضوع برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» می نویسد آژانس در گفت و گوهای روز گذشته خود با ایران، خواستار پیشرفت روند بازرسی ها از فعالیت های هسته ای ایران شده، اما هنوز مشخص نیست که آیا دو طرف بر سر این موضوع پیشرفتی داشته اند یا خیر. سخنگوی آژانس ضمن تأیید برگزاری این گفت و گوها در تهران، اظهار داشته که این نهاد قصد ندارد درباره نتیجه این دور از گفت و گوها بیانیه ای صادر کند. گفته می شود بحث درباره چاشنی های انفجاری از جمله مباحث مطرح در این گفت و گوها بوده است.

سفر رئیس جمهور ایران به چین و اظهارات وی در حاشیه اجلاس امنیتی آسیا، از جمله دیگر موضوعاتی است که در شماری از مطبوعات و رسانه ها بازتاب داشته است. سایت تلویزیون دولتی چین (CCTV) ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد به گفته رئیس جمهور ایران، اجلاس جدید امنیت آسیا (سیکا) برای ایران دارای اهمیت است و دلیل این اهمیت نیز نقش چشمگیر این اجلاس در شکل دهی به صلح جهانی می باشد. این سایت همچنین اشاره می کند که روحانی در جریان سفر خود به شانگهای برای شرکت در این اجلاس، بر اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و چین نیز تأکید کرده است.

در میان اخبار منطقه ای، روزنامه «گالف تودی» از احتمال ارسال ناظرانی از سوی ایران برای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری در سوریه خبر داده است. این روزنامه به نقل از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران می نویسد احتمال دارد ایران ناظرانی را برای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری سوریه به این کشور بفرستد. در این مطلب به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران آمده است: «فرستادن ناظران در دستور کار قرار دارد و ما در حال بررسی آن هستیم». گالف تودی اشاره می کند که روز یکشنبه، رئیس مجلس سوریه از مجالس 13 کشور درخواست کرده بود ناظرانی را به سوریه بفرستند.

تأکید ایران بر ضرورت آزادی هرچه سریعتر دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری «ترند» قرار گرفته است. به نوشته این خبرگزاری، حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عرب و آفریقای وزارت خارجه ایران در حاشیه رایزنی با مقامات امنیتی و همچنین وزیر خارجه یمن، خواستار آزادی دیپلمات مذکور شده است. در این دیدارها، امیرعبداللهیان درباره موضوعات دارای منفعت دوجانبه و همچنین برخی موضوعات امنیتی مرتبط با مقامات یمنی گفت و گو کرده است. در این دیدارها همچنین بر استحکام، ریشه دار بودن و ماهیت تاریخی روابط ایران و یمن تأکید شده است.

در نهایت، از میان موضوعات داخلی ایران، برخی مطبوعات، از جمله «نیشن» پاکستان به سخنان اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره دولت توجه نشان داده است. این روزنامه می نویسد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایرانی از رسانه ها خواسته از سیاست های حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور حمایت کرده و از اشاعه شایعات علیه دولت وی بپرهیزند. این روزنامه به نقل از سردار فیروزآبادی می نویسد: «حتی رسانه هایی که به گونه ای وابسته به نیروهای مسلح هستند نیز اشتباه می کنند. آن ها باید روش های خود را اصلاح کنند، وگرنه ما با آن ها برخورد خواهیم کرد».
 اخبار سیاست خارجی -  تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------