آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

لاوروف : حضور روسیه، ایران و حزب الله در سوریه مشروع است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,لاوروف

تنها نیروی هوایی روسیه در سوریه حضور دارد و این حضور هم مشروع است، چراکه حضور این نیرو به درخواست دولت قانونی سوریه بوده است

لاوروف : حضور روسیه، ایران و حزب الله در سوریه مشروع استسرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در مسکو با عادل الجبیر، همتای سعودی خود دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، سرگئی لاوروف در یک کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر اعلام کرد که حضور نیروی هوایی کشورش و همچنین نیروهای نظامی ایران و حزب الله لبنان در سوریه بر اساس درخواست دولت سوریه بوده است.

 

وزیر خارجه روسیه همچنین اظهار داشت که از دید مسکو حزب الله لبنان یک گروه تروریستی نیست. او همچنین تاکید کرد که تنها نیروی هوایی روسیه در سوریه حضور دارد و این حضور هم مشروع است، چراکه حضور این نیرو به درخواست دولت قانونی سوریه بوده است.

 

لاوروف همچنین ضمن اعلام اینکه مواضع کشورش و عربستان در زمینه بحران سوریه متفاوت است اظهار داشت که با اینحال مسکو و ریاض هر دو معتقدند که راه حل خروج از بحران کنونی مشارکت فعال گروه های سوری و کشورهای منطقه ای و جهانی است که در سوریه نفوذ دارند. وزیر خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد که گروه های سوری که در فهرست تروریستی شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند نمی توانند در روند گفتگوهای صلح مشارکت کنند.

 

لاوروف همچنین اظهار داشت که ایران مانند روسیه و عربستان سعودی عضو گروه بین المللی «حامیان سوریه» است و تهران اعلام کرده که به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل پایبند است.

 

به گزارش رویترز، عادل الجبیر در این کنفرانس خبری بار دیگر اعلام کرد که از نگاه ریاض بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نمی تواند نقشی در آینده سوریه ایفا کند. وزیر خارجه عربستان همچنین خواستار محدود شدن «دخالت» ایران در خاورمیانه شد و اظهار داشت که کشورش لزومی نمی بیند که گروه های سوری که از حمایت ایران، ترکیه و روسیه برخوردار هستند به مذاکرات صلح بپیوندند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------