آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

مجلس اعیان:بریتانیا با همتایان اروپایی برای کاهش محدودیت بانکی با ایران همکاری کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مجلس اعیان

گروهی از نمایندگان مجلس اعیان انگلیس در گزارشی اعلام کرده اند بریتانیا دیگر نمی تواند بر رهبری آمریکا بر خاورمیانه تکیه کند و باید با همتایان اروپایی خود درباره گام هایی که باید برای کاهش محدودیت بانک هایی که برای سرمایه گذاران در ایران وام می دهند ، همکاری کند.

 به گزارش  ایرنا به  نقل از  خبرگزاری رویترز، کمیته ای متشکل ازنمایندگان مجلس انگلیس همچنین تاکید کرد که بریتانیا باید همکاری نزدیک تری با اروپا برای حصول اطمینان از اینکه توافق با ایران پابرجا خواهد بود انجام دهد.

 

به نوشته این خبرگزاری، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی خود از برجام به عنوان 'بدترین قراردادی که تا کنون درباره آن مذاکره شده است' نام برد. دولت وی نیز تلاش کرده است این طرح را بازنگری کند تا دریابد آیا لغو تحریم ها به سود منافع ملی آمریکا تمام خواهد شد یا نه.

 

دیوید هاول به عنوان رییس کمیته روابط بین الملل مجلس اعیان انگلیس گفت دیگر نمی توان اعتقاد داشت که آمریکا نوع روابط غرب با خاورمیانه را تعیین خواهد کرد.

 

این کمیته درگزارش خود به طور خاص به رویکرد ترامپ به ایران و مناقشه اعراب و اسراییل پرداخته و عنوان کرد دولت جدید آمریکا این پتانسیل را دارد که بیش از پیش منطقه را نا امن کند چون رییس جمهور آمریکا مواضعی اتخاذ کرده است که غیرسازنده بوده و حتی می تواند مناقشه را شدت ببخشد.

 

این گزارش تاکید کرد که کاهش نقش خود در منطقه نمی تواند برای بریتانیا یک انتخاب به حساب آید چرا که صادرات به خاورمیانه بیش از مجموع صادرات به چین و هند ارزش داشته و سرمایه گذاری هایی که در بریتانیا از سوی شرکت های خاورمیانه ای انجام شده است بسیار قابل توجه است.

 

این گزارش افزود: بریتانیا باید با همتایان اروپایی خود درباره گام هایی که باید برای کاهش محدودیت بانک هایی که برای سرمایه گذاران در ایران وام می دهند و همچنین برای کمک به ایجاد روابط تجاری بیشتر همکاری کند تا ایران در دوران پس از برگزیت به یک اولویت تجاری برای انگلیس تبدیل شود.

 

هر چند احتمال نمی رود که ترامپ تلاش کند که توافق هسته ای را پاره کند اما کم کردن تحریم ها ایران را به سوی روابط تجاری بیشتر با قدرت هایی مانند چین و روسیه تشویق خواهد کرد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------