آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نتانیاهو خطاب به پوتین: ایران نباید در مناطق امن در سوریه مستقر شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , نتانیاهو

نتانیاهو در تماس تلفنی خود با پوتین تاکید کرده است که ایران یا حزب‌الله نباید در منطق امن در سوریه استقرار پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، یک مقام اسراییلی که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه‌ هارتص در این‌باره گفت: بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی روز چهارشنبه خود  با ولادیمیر پوتین در مورد توفق آستانه برای ایجاد مناطق امن یا آنچه از سوی ایران و روسیه مناطق "کاهش تنش" در سوریه خوانده می‌شود، گفت‌وگو و با ایجاد آن مخالفتی نکرده است اما تاکید کرده که این مناطق امن نباید به محل استقرار ایران و حزب‌الله بدل شوند.

 

توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه هفته گذشته در آستانه پایتخت قزاقستان میان روسیه، ایران و ترکیه حاصل شد و از روز شنبه هفته گذشته وارد فاز عملی شد. این سه کشور به عنوان طرف‌های ضامن صلح در سوریه نحوه اجرای این توافق را کنترل خواهند کرد.

 

بر اساس این توافق، در مجموع چهار منطقه در سوریه ایجاد می‌شود که اجازه بازگشت امن آوارگان سوری را می‌دهد. نیروهای خارجی در این مناطق گشت‌زنی می‌کنند و ایست‌های بازرسی در این مناطق مستقر خواهد شد.

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد که کارشناسان ایران، روسیه و ترکیه در کمتر از دو هفته آینده در مورد استاندارهای عملکرد مناطق امن در سوریه با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------